شناسهٔ خبر: 139616 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

۳ علامت جدید خروج مسکن از رکود بدون گرانی

مسکن.jpg معاون طرح‌های آماری و آمارهای ثبتی مرکز آمار ایران می گوید: آمارهای ساخت و ساز علائم خروج از رکود در بخش ساختمان را تایید می‌کند.

به گزارش «نماینده»، علیر ضا زاهدیان افزود: در زمستان ۱۳۹۵ تعداد واحدهای مسکونی پیش‌بینی شده در پروانه‌های ساختمانی صادر شده با ۹.۹ درصد رشد نسبت به زمستان ۱۳۹۴ به رقم ۱۰۲۰۲۲ رسیده است و در شهر تهران نیز این تعداد با ۲۵.۵درصد رشد به ۱۸۵۰۸ واحد مسکونی افزایش یافته است.
معاون طرح‌های آماری و آمارهای ثبتی مرکز آمار ایران با اشاره به نتایج طرح آمارگیری از نیروی کار در بهار ۱۳۹۶ گفت:‌ نتایج این طرح نشان می‌دهد تعداد شاغلین بخش ساختمان با افزایش ۹۶۱۳۷ نفری نسبت به بهار ۱۳۹۵ همراه بوده است.
بنابراین آمارهای حاصل از دو منبع آماری متفاوت علائم خروج بخش ساختمان از رکود را تایید می‌کنند.
زاهدیان گفت : علاوه بر این انتظار می‌رود در فاصله‌ای حدود ۱ تا ۳ ماه بخش‌هایی از صنعت که مرتبط به بخش ساختمان هستند نیز از رشد ساخت و ساز تاثیر مثبت بگیرند.
وی افزود:‌ با توجه به این که طبق آمارهای سازمان ثبت احوال کشور از سال ۱۳۸۹ به بعد تعداد ازدواج‌های سالیانه به دلیل کاهش تعداد جوانان ورودی به سن ازدواج روند نزولی داشته است، اگر گروه سنی اصلی ورود به سن ازدواج را ۲۰ تا ۲۴ سالگی در نظر بگیریم این روند نزولی ۵ سال دیگر نیز ادامه خواهد داشت بنابراین احتمال جهش قیمت واحدهای مسکونی طی ۵ سال آینده بسیار پایین است.

نظر شما