شناسهٔ خبر: 139591 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بروجردی:نکاتی که از سوی مخالفان وزیر اطلاعات مطرح شد، با واقعیت فاصله دارد

علاء الدین بروجردی/2 نماینده مردم بروجرد گفت: معتقدم نکاتی که از سوی مخالفان وزیر اطلاعات مطرح شد، با واقعیت با فاصله دارد.

به گزارش «نماینده»، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در موافقت با حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: بدون تردید وزارت اطلاعات یکی از مهمترین‌ ارگان‌های تأثیرگذار در عرصه امنیت ملی است.

وی افزود: شخص وزیر اطلاعات از ویژگی‌های لازم برای پذیرفتن چنین مسئولیت مهمی برخوردار هستند. تدین، ولایتمداری، تعامل، سعه‌صدر در کنار قاطعیت، حساسیت، سرعت و تصمیم‌گیری به هنگام در وزیر اطلاعات مشهود است و ما در این مدتی که در کمیسیون‌ تخصصی‌ امنیت ملی با او در ارتباط بودیم‌ بارها موارد ارجاعی‌ امنیتی به کمیسیون‌ با یک حساسیت‌ و دقت ویژه‌ای شخصاً پیگیری کرده و نتیجه را به شخص بنده و کمیسیون اطلاع می‌دادند و این احساس مسئولیت در چنین جایگاهی بسیار ارزشمند است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به بدنه وزارت اطلاعات عنوان داشت: مجموعه‌ای که این مسئولیت خطیر را به عهده داشته و عمل می‌کنند از مدیران ارشد گرفته تا نیروهای اطلاعاتی که در جای جای‌ میهن اسلامی و مرزها مسئولیت خود را ایفا کرده و وظیفه خود را انجام می‌دهند افرادی ولایتمدار، متدین‌ و کارآمد هستند.

وی ادامه داد: بنده از نزدیک در شورای عالی امنیت‌ ملی کشور با چند تن از معاونین‌ وزیر اطلاعات حضور دارم‌ و اشراف و حساسیت‌ آنها را نسبت به مسائل امنیتی‌ مشاهده می‌کنم. با توجه به اینکه برخی از ارگان‌های ما همچون قوه قضاییه و اطلاعات فرد بنابر اختیارات قدرت پیدا می‌کند بیش از هر ارگان و فرد دیگری‌ باید به این آیه قرآن توجه داشته باشند که «عالم محضر خداست».

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به ارزیابی، عملکرد و برنامه‌های وزارت اطلاعات‌ خاطرنشان کرد: اشراف اطلاعاتی‌ در همه امور داخلی و خارجی‌ وجود دارد. خیلی‌ها فکر می‌کنند کار ارزشمندی که نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خارج از مرزهای‌ ما در جهت حفظ امنیت ملی ما انجام می‌دهند در سطح جهان منحصر به فرد و الگو است ولی سربازان گمنام امام زمان (عج) در بخشی از این مأموریت مهم تأثیرگذار هستند.

وی درباره صحبت‌های انتقادی‌ مطهری‌ نسبت به وزیر اطلاعات ادامه داد: شاید شما مطلع‌ نباشید که شورای هماهنگی اطلاعاتی‌ وجود دارد و در هفته جلسه برگزار می‌کند. دوستان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت اطلاعات و دیگر ارگان‌ها در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی جلسه تشکیل می‌دهند. ممکن است در بین اعضا اختلاف نظر وجود داشته باشد ولی این طبیعت یک نظام آزاد مانند جمهوری اسلامی ایران است. بنده معتقدم نکاتی که در اینجا مطرح شد با واقعیت فاصله دارد و دنیا هم بداند اگر این اقتدار امروز به نمایش گذاشته می‌شود پشت پرده حتماً یک هماهنگی‌ با محوریت جایگاه بالای ولایت وجود دارد.

 بروجردی‌ بیان داشت: در همین تهران قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی‌ سازمان‌های اطلاعاتی مهم دنیا با محوریت آمریکا  و میزبانی‌ ساواک، CIA، موصاد و تعداد زیادی از سازمان‌های اطلاعاتی همه جمع می‌شدند تا بتوانند به ژاندارم‌ منطقه‌ای آن روز دنیا کمک کنند. امروز وزارت اطلاعات و نیروهای اطلاعاتی ما یک تنه در مقابل همه سازمان‌های اطلاعاتی‌ دنیا ایستاده و موفق‌ هستند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تحولات منطقه غرب آسیا، تأکید کرد: آنچه که در سوریه، عراق و لبنان اتفاق افتاد نشان دهنده این است که جمهوری اسلامی ایران یک تنه حریف همه قدرت‌های بزرگ دنیا بوده و این ویژگی‌ مؤمنین‌ است که از چنین پشتوانه عظیمی برخوردار هستند.

وی با اشاره به صیانت‌ وزارت اطلاعات در ارگان‌های حساس نظام عنوان داشت: جلوگیری از نفوذ دشمن از مسئولیت‌هایی‌ است که معاونت ضد جاسوسی‌ وزارت اطلاعات بر عهده دارد و ده ها مورد دیگر که فرزندان ما در عرصه‌های مختلف به عهده دارند و به حق سربازان گمنام امام زمان (عج) ‌ نام گرفته‌اند.

بروجردی‌ افزود: بسیاری از مطالب را نمی‌توان مطرح نمود ولی دوستان بدانند که صدها  مورد علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را معاونت ضد جاسوسی وزارت اطلاعات کشف و خنثی  کرده است. بنابراین عرصه نفوذ که مورد عنایت مقام معظم رهبری هم قرار دارد بسیار موفق عمل کرده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه وزارت اطلاعات بخشی را تحت عنوان ستاد ویژه مقابله با نفوذ تشکیل داده عنوان داشت: هزاران نفر در معرض‌ جاسوسی دشمن قرار دارند که در برخی از ارگان‌های حساس‌ افرادی را دشمن توانسته بود در برخی از سفرهایی‌ که صورت می‌گیرد نفوذ کند. وزارت اطلاعات این رخنه‌ دشمن را کشف کرد و این افراد با حمایت این وزارتخانه‌ مصون‌ و توطئه‌ دشمن خنثی‌ شد.

وی با بیان اینکه کشف و شناسایی اقدامات سرویس‌های اطلاعاتی دشمنان‌ یک کار ارزشمند دیگر وزارت اطلاعات‌ است، عنوان داشت: وزارت اطلاعات نیروهای ارزشمند کشورمان‌ را تحت حمایت خود قرار داد تا دشمن نتواند آنها را برباید.

بروجردی‌ با اشاره به تأمین امنیت پایدار خاطرنشان کرد: امنیت پایداری که امروز ما در نظام جمهوری اسلامی ایران داریم با کمک نیروهای امنیتی کشور حاصل شده است. رؤسای‌ سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای اروپایی‌ به تهران می‌آیند و از وزیر اطلاعات ما سؤال می‌کنند شما چه کردید که با وجود اینکه در محیط پیرامونتان‌ این همه بحران است از یک امنیت پایدار برخوردارید؟ مبارزه بی امان با تروریسم‌ در فضای مجازی و تهاجم سایبری، گسترش همکاری و تبادل همکاری با کشورهای دوست که امروز بیش از ۶۰ کشور با ما تبادل اطلاعات دارند از دیگر اقدامات وزارت اطلاعات است.

نظر شما