شناسهٔ خبر: 139574 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مشکل آموزش و پروش نداشتن نقشه راه برای استفاده از نیروی انسانی است

تجری نماینده مردم قصر شیرین گفت: نداشتن نقشه راه برای استفاده از نیروی انسانی از مشکلات آموزش و پروش است.

به گزارش «نماینده»، فرهاد تجری نماینده مردم قصرشیرین در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در موافقت با سید محمد بطحایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: متاسفانه آموزش و پرورش غرق مشکلات عدیده است و نتوانسته برنامه ریزی مدون و مستمری را پیگیری و افقی را ترسیم کند.

وی افزود: کمبود اعتبارات داده شده به وزارت آموزش و پرورش یکی از دغدغه های مدیران بوده و همچنین نداشتن مهندسین نیروی انسانی مشکلاتی را ایجاد کرده است.

نماینده مردم قصرشیرین همپچنین بیان داشت: بحث حق التدریسی ها نیز که به عنوان نیروی تحمیلی به وزارت آموزش و پرورش مطرح می شوند باید مشخص و پیگیری شود چراکه بسته به نیاز آموزش و پرورش و در پاره موارد بدون برنامه ریزی جذب می‌شوند در حالیکه ممکن است تخصص و کارایی لازم را نداشته باشند، باید گفت که نحوه پذیرش و برنامه ریزی در این حوزه ضعیف است.

تجری تاکید کرد: با عزم ملی دولت، مجلس، دستگاه های ذیربط، همکاری قوه قضاییه و همچنین وزیری که جامع الاطراف باشد می توان بر این مشکلات فائق آمد، همچنین توجه به اعتباراتی که از دولت به این بخش می آید بسیار مهم است چرا که جمعیت و مخاطب گسترده ای را در بر می گیرد و به نوعی تربیت نسل آینده کشور محسوب می شود بنابراین باید توجه خاصی به آن کرد.

این نماینده مجلس درباره وضعیت فرهنگیان نیز تصریح کرد: فرهنگیان و معلمان از جایگاه خاص و ویژه ای برخوردارند، بنابراین باید بودجه ویژه ای برای این وزارتخانه در نظر گرفت و به موقع و در جای خود نیز مصرف شود.

نماینده مردم قصرشیرین گفت: امروز سند بنیادین آموزش و پرورش در دست اجراست، اولویت مهم و دغدغه فرهنگی جامعه ما است و شاید هم یکی از مطالبات اصلی مجلس شورای اسلامی نیز همین باشد و این مسئله میسر نمی شود مگر آنکه فردی در رأس قرار گیرد که به همه این امور اشراف داشته باشد.

وی به انتقاد از دانشگاه فرهنگیان پرداخت و بیان داشت: این دانشگاه بدون سرپرست اداره می شود و مشکلات زیادی دارد، مدیریت کارآمدی نیامده که به اوضاع سامان دهد و این امر جزء مطالباتی است که از وزیر آموزش و پرورش داریم.

تجری به کارنامه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: بطحایی کارنامه درخشانی در وزارت آموزش و پرورش داشته، وی به حقوق کارمندان حق التدریس و رسمی ساماندهی بخشید و این کارها را زمانی که در مسند نیروهای انسانی آموزش و پرورش بود به انجام رسانده است، اما هنوز نیاز به ساماندهی بیشتر دارد، امیدواریم بحث معیشتی فرهنگیان با حضور ایشان به نتیجه بهتری برسد.

نماینده مردم قصرشیرین افزود: بطحایی در سازمان برنامه و بودجه و در کنار آقای نوبخت نیز فعالیت کرده، بنابراین در زمینه مسائل مالی از پیش زمینه بسیار قوی ای برخوردار است و آمدنشان فرصتی برای تقویت این بخش است.

وی گفت: این وزیر پیشنهادی در بحث رفاه فرهنگیان و کمک به بیماران صعب العلاج گام های موثری برداشته، کمااینکه در برنامه خود نیز به این مسئله اشاره کرده است، امیدواریم با حضور بطحایی شاهد اتفاقات مثبتی در این زمینه باشیم.

تجری در پایان خاطر نشان کرد: بحث بومی سازی نیز باید پیگیری شود و ما نباید دیگر شاهد خالی شدن نیروهای بومی از مناطقشان باشیم.

نظر شما