شناسهٔ خبر: 139560 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

فرهنگی:

کابینه قبلی در مصالح کشور موفق نبود و روشهای تنگ نظرانه سیاسی در بخشهای مختلف حاکم بود

محمدحسین فرهنگی/431 نماینده مردم آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: جریان های پشت پرده کابینه و آقای رئیس جمهور نتیجه این ترکیب کابینه را بپذیرند.

به گزارش «نماینده» محمدحسین فرهنگی نماینده مردم آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی صلاحیت وزاری پیشنهادی کابینه دوازدهم گفت: کابینه معرفی شده تفاوتی با کابینه قبلی ندارد و رئیس جمهور هم در سخنان خود این را اعلام کرد.

وی افزود: کابینه قبلی در اشتغال، اقتصادی، مسکن، مبارزه با فساد، انضباط موسسات مالی مانند کاسپین گام های جدی برنداشت در وزارتخانه ها شاهد هیچ تحولی نبودیم، عمران تا حدود زیادی تعطیل بود و در بخش مسکن رکود حاکم بود، فرهنگیان که مسئول تربیت مدیران آینده کشور هستند از شرایط معیشتی ناراضی هستند و این وضع تاثیر خود را در حدود ۱۶ میلیون رای مخالف و ۱۵ میلیون نفری که در انتخابات شرکت نکردند نشان داد.

فرهنگی ادامه داد: البته برخی از کسانی که در ماجرای های سال ۸۸ نقش داشتند در این فضا نفع بردند و جالب اینکه برخی دوستان شما از مدعیان آن حوادث تلخ و پیگیری کنندگان آن حوادث دفاع کرده و رئیس جمهور هم از آنها مشورت می گیرد.

وی افزود: تیم اقتصادی شما تحول اساسی پیدا نکرد پس نباید منتظر تحول جدی باشیم. تعطیلی پروژه های راه سازی و مسکن ادامه خواهد داشت. عدم رفع حاشیه نشینی شهرها و بی برنامگی در بخش اشتغال نیز استمرار خواهد داشت.

این نماینده مجلس گفت: برنامه ششم و احکام دائمی را رئیس جمهور ابلاغ نکرد، رهبری فرمودند که برنامه مهم است و باید براساس آن دولت حرکت کند اما رئیس مجلس این برنامه ها را ابلاغ کرد مجلس هم احکام آن را در طول اجرای برنامه به طور جدی پیگیری خواهد کرد.

نیمی از جامعه را بانوان تشکیل می دهند کاهش استفاده از زنان در کابینه مشکلی است که برطرف شدن آن انتظار ماست، میانگین سنی کابینه با کابینه قبیل تفاوت چندانی ندارد و امیدواریم در مدت کوتاهی این مشکل نیز برطرف شود.

امیدواریم جریان های پشت پرده کابینه و آقای رئیس جمهور نتیجه این ترکیب کابینه را بپذیرند. همه کسانی که امیدوار به آینده ایران هستند انتظار خاصی از کابینه دارند که در بخش های قبلی به آن توجه نشد.

نظر شما