شناسهٔ خبر: 139559 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ابطحی، نماینده خمینی شهر:

آقای روحانی می گویند من در انتخاب کابینه تحت فشار نبودم/ما اخبار رایزنی ها، فشارها و لابی های جناح های اصلاحات و اعتدال را داریم

ابطحی/2 نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس گفت: تیم اقتصادی آقای روحانی در دولت اول ناموفق عمل کرد و این امر نشان می‌دهد که همین روند در دولت دوازدهم نیز ادامه دارد.

به گزارش «نماینده» سید محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات کابینه دوازدهم در صحن علنی مجلس گفت: قانون برنامه ششم در کشور باید اجرا شود اما دولت چه عزمی برای اجرای این قانون دارد؟

وی افزود: نمایندگان محترم توجه کنند، این فقط هیئت وزیران نیستند که از مجلس رای اعتماد می‌گیرند و ما باید به معاونان رئیس جمهور و رابطه آنها با وزرا نیز توجه کنیم.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس افزود: ترکیب فعلی هیئت وزیران، ترکیب مقدور برای رئیس جمهور بوده و انشاءالله که آقای روحانی تحت فشار این کابینه را انتخاب نکرده‌اند اما ما اخبار لابی اصلاحات و اعتدال را در دست داریم و انشاءالله که انتخاب وزرا بر اساس شایسته‌سالاری بوده است.

ابطحی تصریح کرد: در زمینه اجرای عدالت مگر قرار نشد یارانه ثروتمندان حذف شود؟ دولت گزارش دهد که چقدر این امر محقق شده، سالهاست که دولت‌ها از جوانان طفره رفته‌اند و من مطمئن هستم که انتخاب اقای آذری جهرمی سن کابینه را جوان‌تر کرد اما بحث ما از بین رفتن فامیل‌بازی و انحصار مدیریتی است.

وی با بیان اینکه دولت آقای روحانی دولتی روندگرا است، خاطر نشان کرد: این دولت به دنبال حفظ وضعیت موجود است و تیم اقتصادی آقای روحانی در دولت اول ناموفق عمل کرد و این امر نشان می‌دهد که همین روند در دولت دوازدهم نیز ادامه دارد. همچنین تیم اقتصادی انتخاب شده برای دولت دوازدهم نشان می‌دهد که روند واردات و حمایت نکردن از تولید ملی ادامه دارد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس تصریح کرد: هم اکنون کارخانه لوله‌گستر اسفراین با ۱۰ درصد ظرفیت کار می‌کند و این در حالیست که شرکت‌های وابسته وزارت نفت سفارش خرید ۶۰ هزار تن لوله از خارج را داده‌اند. وزیر راه نیز بزرگترین کترینگ خاورمیانه را با حمایت یک شرکت اتریشی راه‌اندازی کرده است. همچنین در زمینه واردات بر اساس آماری که خود گمرک ارائه کرد ما اجناسی مانند بوق،‌ زیپ، سنگ پا، بیل و کلنگ، شلینگ و ... را وارد می‌کنیم.

وی افزود: براساس معاون وزیر صنعت سال گذشته شاهد تعطیلی ۵ هزار واحد تولیدی بودیم.

ابطحی عنوان کرد: ما امروز در کشور شاهد ابرچالش بیکاری، افزایش فقر و مشکلات معیشتی مردم هستیم به نظر من اگر به جای آقای ظریف یک وزیر اقتصاددان می‌گذاشتند مشکل سرمایه‌گذاری خارجی حل شده بود.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه زیست محیطی در کشور گفت: سالانه ۵۰ هزار هکتار بر بیابان‌های کشور افزوده می‌شود و از مجموع استان‌های کشور ۲۴ استان درگیر موضوع ریزگردها بوده و ۵۷۰ شهر نیز با کمبود آب مواجه هستند. همچنین شهر اهواز رتبه اول آلایندگی در بین شهرهای جهان را دارد ضمن آنکه ۷۰ درصد تالاب‌های کشور خشک شده و کشور ما رتبه اول برداشت از سفره‌های آب زیرزمینی را دارد.

نظر شما