شناسهٔ خبر: 139174 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

تولیت حوزه سلامت باید یکپارچه در اختیار وزارت بهداشت باشد نه جزیره‌ای

امینی فرد43 عضو کمیسیون بهداشت گفت: وزارت بهداشت دارای تولیت جزیره‌ای است و باید به شکل یکپارچه در اختیار این وزارتخانه قرار گیرد.

به گزارش «نماینده» محمدنعیم امینی‌فرد عضو کمیسیون بهداشت و درمان، در خصوص علت اجرایی نشدن قانون تجمیع بیمه‌ها و انتقادات وزارت بهداشت به آن اظهار داشت: چندی پیش کمیسیون بهداشت و درمان طرح تجمیع بیمه‌ها را تهیه کرد که در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس رأی لازم را نیاورد.

تولیت جزیره‌ای وزارت بهداشت

وی با اشاره به اینکه در برنامه ششم هم تاکید زیادی بر تولیت یکپارچه وزارت بهداشت شد، گفت: در حال حاضر هم وزارت بهداشت دارای تولیت‌هایی به صورت جزیره‌ای است در حیطه حاکمیتی سلامت، تولیت باید به شکل یکپارچه در اختیار وزارت بهداشت و درمان باشد.

پیش‌بینی تجمیع مجازی بیمه‌ها در برنامه ششم

عضو کمیسیون بهداشت و درمان با بیان اینکه ما خواستار سیاست‌گذاری واحدی برای صندوق‌های بیمه هستیم، اظهار داشت: حتی اگر تجمیع بیمه‌ها به طور حقیقی اتفاق نیافتد، در برنامه ششم زیرساخت‌های لازم برای تجمیع مجازی بیمه‌ها پیش‌بینی شده است.

امینی‌فرد ادامه داد: در این راستا مجلس وظیفه تعیین بسته خدمات شامل سطح خدمات مورد تعهد صندوق‌های بیمه پایه سلامت را بر عهده وزارت بهداشت گذاشت که از این طریق هم وزارت بهداشت می‌تواند در جهت تجمیع مجازی صندوق‌های بیمه عمل کند.

تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت برای ایرانیان

وی تصریح کرد: همچنین تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت برای همه ایرانی‌ها هم از آنجایی که می‌تواند بسیاری از هم‌پوشانی‌های بیمه‌ای را کشف کند، امکان دیگری برای تحقق تجمیع مجازی صندوق‌های بیمه است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان بیان داشت: در عین حال ما بیمه سلامت را به وزارت بهداشت منتقل کردیم که وزارت بهداشت با توجه به توان تخصصی و سیاست‌گذاری‌های خود، بیمه سلامت را به عنوان یک بیمه موفق و اثرگذار در صنعت بیمه معرفی کند تا بلکه سایر بیمه‌ها از خط مشی‌های بیمه سلامت پیروی کنند.

منتظر لایحه دولت هستیم

امینی‌فرد با بیان اینکه اقدامات مجلس در این راستا به تنهایی کافی نیست و دولت باید لایحه مشخصی برای آن ارائه دهد، گفت: زمانی که بحث انتقال شورای عالی بیمه سلامت به وزارت بهداشت مطرح بود، نماینده دولت صراحتا اعلام کرد که ما در این رابطه لایحه جامعی را تدوین خواهیم کرد که هنوز خبری از آن نیست و ما همچنان منتظر این لایحه هستیم.

وی خاطر نشان کرد: تجمیع بیمه‌ها حتی به صورت مجازی خطری را برای صندوق‌های بیمه ایجاد نخواهد کرد.

نظر شما