شناسهٔ خبر: 138426 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

حذف مالیات ارزش افزوده وضعیت نامطلوب در شهرها ایجاد می‌کند

چمران رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: با حذف مالیات ارزش افزوده از منابع درآمدی شهرداری‌ها، آنها فشل می‌شوند و این به معنی آبادانی دارایی نیست بلکه به معنی ایجاد وضعیت نا مطلوب در شهرهاست.

به گزارش «نماینده»، مهدی چمران که برای شرکت اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهرهای مراکز استان و روسای شوراهای استان‌های سراسر کشور به تبریز سفر کرده، گفت: با حذف مالیات ارزش افزوده از منابع درآمدی شهرداری‌ها، آنها فشل می‌شوند و این به معنی آبادانی دارایی نیست بلکه به معنی ایجاد وضعیت نا مطلوب در شهرهاست.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: شهرداری‌ها پیشانی شهرها هستند همچنانکه هر گردشگری که وارد شهر می‌شود با المانهای شهری سر و کار دارد اگر وضعیت پل‌ها و حمل ونقل عمومی و فضای سبز خوب باشد از ماتعریف می‌کنند اما اگر اینهاخوب نباشد بدگویی می‌کنند. اگر شهرداری‌ها بتوانند به درستی خدمت رسانی کنند مردم نیز از دولت و نم راضی و خشنود خواهند بود و امیدواریم آنان این سیاست‌ها را اتخاذ می‌کنند به این موارد توجه داشته باشند.

وی در ادامه به موضوع مدیریت واحد شهری نیز اشاره کرد و گفت:خاصیت دولت‌ها این است که با شورا مقابله کنند حتی دولت نهم که از دل شورا بیرون آمد با برخی موارد از جمله آینه سازمان شهرداری‌ها باید بشود اتحادیه شهرداری‌ها اما آنان این مهم را انام ندادند. این در حالی است که سازمان شهرداری‌ها مصوبه مجلس نیز ندارد. در این راستا همواره با ایجاد مدیریت واحد مقابله شده در چنین شرایطی مانند آن است که شهرداری‌ها را با دست بسته به جلو اندازیم و بگوییم خدمت کن حال آنکه بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها تحت مدیریت آن نیست.

چمران ابراز امیدواری کرد، مدیریت یکپارچه هر چه زودتر محقق شود.

وی گفت: امیدواریم در مدت باقی مانده از شورای چهارم لایحه درآمدهای پایدار تصویب شود. در حال حصار نیم از عوارضی که توسط مدیریت شهری وضع می‌شود توسط دیوان عدالت اداری رد و می‌شد و امیدواریم با تصویب لایحه درآمدهای پایدار و تبدیل شدن آن به قانون این امر دیگر اتفاق نیافتد.

نظر شما