شناسهٔ خبر: 138425 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مشکل کشور "اقتصاد، تولید و اشتغال" است/نباید منتظر بودجه‌های دولتی ماند

رحمانی فضلی/2 وزیر کشور گفت: در حال حاضر مشکل کشور موضوعات اقتصادی، تولید و اشتغال است که می‌تواند در حوزه سیاسی، اجتماعی و امنیتی علاوه بر حوزه سیاسی آثار سوء داشته باشد.

به گزارش «نماینده»، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر دیروز(پنج شنبه) در شورای اداری این استان که در استانداری لرستان برگزار شد با اشاره به برگزاری یک انتخاب باشکوه و سالم در کشور اظهار داشت: با حضور آگاهانه و هوشیارانه مردم کار بزرگ و ماندگار انتخابات در شرایطی ویژه که بر دنیا و منطقه از حیث فشارهای مختلف علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی  حاکم بود، برگزار شد.

وی افزود: انتخابات در شرایط کاملاً قانونی و در سلامت کامل با همکاری همه مسئولان اجرایی برگزار شد و با وحدت و انسجام و البته سرعت و دقت بیشتر در پی عملیاتی شدن برنامه‌های دولت در بخش‌های مختلف به‌ویژه اشتغال، اقتصاد و تولید حرکت می‌کنیم.

وزیر کشور اولویت‌های دولت در چهار سال پیشِ‌رو را اشتغال، تولید و وحدت و همدلی در کشور دانست و بیان کرد: در عرصه سیاست داخلی باید روی وحدت و همدلی تأکید شود و تلاش کنیم تا انسجام ملی کشور سبب افزایش اقتدار ملی شود و با رشد و تولید و ایجاد اشتغال و تأمین منابع لازم برای فعالیت‌های اقتصادی بتوانیم پایه‌های قدرت ملی در حوزه اقتصاد را نیز تقویت کنیم.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در موضوع اقتصاد تصریح کرد: این تأکیدات با رویکرد جامع است و در حال حاضر مشکل کشور موضوعات اقتصادی، تولید و اشتغال است که می‌تواند در حوزه سیاسی، اجتماعی و امنیتی علاوه بر حوزه سیاسی آثار سوء داشته باشد و دشمن را علیه ما تهییج کند بنابراین باید تلاش کنیم این مقوله و موضوع به‌عنوان اولویت اول کشور در دستور کار دولت باشد.

رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: دریک سال گذشته حرکت خوبی با توجه به محدودیت‌ها و معذوریت‌ها و با توجه به همه شرایط حاکم بر کشور صورت گرفته اما در لرستان جهشی نداشته‌ایم، لرستان با روش حرکت در شرایط و بستر موجود نمی‌تواند بیکاری، اشتغال و رونق اقتصادی را مهیا و محقق کند، ما با جهش می‌توانیم عقب‌افتادگی خود را جبران کنیم.

وی افزود: سالانه یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار نفر وارد بازار کار می‌شوند و رشد جمعیت بسیار بالا به سن کار رسیده و اگر بخواهیم به این میزان سالانه شغل ایجاد کنیم فقط برای آنهایی که امسال به بازار کار می‌رسند نسبت به آنهایی که وارد بازار کار می‌شوند و انباشتگی‌های  قبلی کمبود شغل داریم بنابراین با روش‌های فعلی نمی‌توانیم این نیاز را پاسخ دهیم.

وزیر کشور به آثار بیکاری در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، امنیتی، بزهکاری و ناهنجاری‌های اجتماعی اشاره و تصریح کرد: همه ما در این زمینه مسئول هستیم و استان لرستان خوب کارکرده و همه مدیران تلاش کرده‌اند، باهم کارکرده‌ایم تا در عرصه کار بخش خصوصی را وارد کار کنیم و کارهای مانده روی زمین را سرعت دهیم و در عرصه ملی به‌دنبال جذب سرمایه‌گذار باشیم و سرمایه‌گذار خارجی جذب کنیم و قدم‌هایی نیز برداشته‌شده هرچند موفق نبوده‌ایم.

وی افزود: نباید منتظر بودجه‌های دولتی ماند چراکه همه این بودجه‌ها را که به کل کشور تقسیم کنند نمی‌تواند رشد اقتصادی برای استان ایجاد کند بنابراین باید به‌سمت بخش خصوصی و سرمایه‌های مردم و بهره‌وری و صرفه‌جویی و جذب سرمایه‌های خارجی حرکت کنیم.

رحمانی فضلی بیان کرد: استان لرستان از ظرفیت‌های خاص و ویژه‌ای همچون آب، خاک، نیروی انسانی و مدیران پرتلاش برخوردار است و آنچه می‌تواند این ظرفیت‌ها را به فعل درآورد مدیریت با همکاری و همراهی مردم است.

وی به بهره‌گیری از تجارب دیگران تأکید کرد و گفت: استفاده از علم و تکنولوژی و تجربه دیگران می‌تواند این سیکل معیوب را بر هم بزند در غیر این صورت دور خود خواهیم چرخید.

نظر شما