شناسهٔ خبر: 138403 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

وقفچی:

تأخیر در طرح سوال از رئیس‌جمهور به پس گرفتن امضاهای نمایندگان منجر نخواهد شد

روحانی نماینده زنجان در مجلس با اشاره به اینکه طرح سوال از رئیس جمهور درباره وضعیت موسسات مالی و اعتباری به هیچ عنوان متوقف نشده است، گفت: تأخیر در طرح سوال به پس گرفتن امضاهای نمایندگان منجر نخواهد شد.

به گزارش «نماینده» علی وقفچی نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح سوال از رئیس جمهور درباره وضعیت موسسات مالی و اعتباری به هیچ عنوان متوقف نشده است، گفت: ما این طرح را مسرانه دنبال خواهیم کرد و اگر چند روزی پیگیری آن را به تاخیر انداخته‌ایم به احترام نمایندگانی است که خواستار تعامل بیشتر میان سوال‌کنندگان و دولت در این باره بودند.

وی با ابراز اطمینان نسبت به اینکه همه نمایندگان بویژه آنها که سوال از رئیس‌جمهور را امضا نکردند خواستار حل مشکل سپرده‌های مردم در موسسات مالی و اعتباری هستند، اظهار داشت: اگر ظرف این مدت مساله تعیین تکلیف نشود بی‌شک نمایندگان مخالف طرح سوال از رئیس‌جمهور هم به صف امضاکنندگان خواهند پیوست.

وقفچی با یادآوری اینکه بانک مرکزی یک هفته فرصت یافته است تا نحوه بازپرداخت اصل و سود سپرده‌های مردم در موسسات مالی و اعتباری را اعلام کند گفت: بحث سوال از رئیس‌جمهور خط قرمز ما در موضوع رسیدگی به اعتراضات سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری است.

وی با تاکید بر اینکه سوال از رئیس‌جمهور بسیار بیش از حد نصاب قانونی دارای امضا است اظهار داشت: این طرح تا زمانی که دست‌کم ۷۳ امضا داشته باشد به قوت خود باقی است.

طراح سوال از رئیس‌جمهور درباره مشکلات سپرده‌گذاران در موسسات مالی و اعتباری، تصریح کرد: گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه تاخیر در طرح سوال ممکن است موجب پس گرفتن بعضی امضاها شود در مجلس واقعیت پیدا نخواهد کرد زیرا همه به این نتیجه رسیده‌اند که حق با سپرده‌گذاران است.

این نماینده مجلس در پاسخ به سوالی درباره سفارش‌ها، توصیه‌ها یا فشارهای احتمالی جهت پس گرفتن امضاها گفت: دوستان از روحیه بنده خبر داشتند و می‌دانند که چنین ابزارهایی تاثیری در پا پس کشیدن از پیگیری مطالبات مردم ندارد.

نظر شما