شناسهٔ خبر: 138362 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «نماینده» مطرح کرد:

اختصاص اعتبار برای حل مشکل سپرده گذاران یا ارجاع به شورای امنیت؟ /دولت یک هفته مهلت دارد!

موسوی لارگانی/2 موسوی لارگانی با اشاره به جلسه غیرعلنی سه شنبه که به مسئله مشکلات موسسات مالی اعتباری پرداخته شد، گفت: آقای لاریجانی، بعنوان رئیس جلسه در یک جمع بندی اعلام کردند که یا باید یک ردیف اعتباری برای رفع این مشکل اختصاص پیدا کند یا اینکه مسئله در شورای امنیت مطرح شود.

حجت الاسلام موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «نماینده» با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی از تمام ابزارهای موجود برای حل مشکل موسسات مالی و سپرده گذاران استفاده می کنند افزود: مجلس طبق قانون اساسی و آیین نامه داخلی از چند مسیر می تواند برای حل این مشکل استفاده کند.

موسوی لارگانی در ادامه گفت: یکی از اقدامات مجلس استفاده از ماده ۲۳۶ آیین نامه داخلی مجلس و ارجاع پرونده به قوه قضائیه است که بر همین اساس تعدادی از نمایندگان ورود کردند و این طرح در کمیسیون اقتصادی هم به تصویب رسید. چنانچه این گزارش در صحن علنی هم رای بیاورد، پرونده به قوه قضائیه ارسال خواهد شد.

وی افزود: همچنین سوالی را بیش از ۶۰ نفر از نمایندگان از وزیر اقتصاد در این خصوص مطرح کردند که امروز اعلام وصول شد. در همین ارتباط و به دلیل اینکه نمایندگان امکان سوال از رئیس بانک مرکزی را ندارد، تعدادی از نمایندگان سوال از رئیس جمهور را کلید زدند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به حضور سیف در جلسه غیرعلنی امروز تشریح کرد: آقای پزشکیان با جمعی از سوال کنندگان از رئیس جمهور جلسه ای را برگزار کرده بودند که در جلسه غیرعلنی امروز گزارش آن جلسه را قرائت کردند.

وی ادامه داد: بعد از قرائت گزارشهای رئیس کل بانک مرکزی و آقای پزشکیان و صحبت های برخی نمایندگان در جلسه غیرعلنی، آقای لاریجانی، بعنوان رئیس جلسه در یک جمع بندی اعلام کردند که یا باید یک ردیف اعتباری برای رفع این مشکل اختصاص پیدا کند یا اینکه مسئله در شورای امنیت مطرح شود. نمایندگان مجلس اصراری بر هیچیک از این روش ها ندارند و هدفشان تنها حل مشکل است.

وی در ادامه گفت: یک هفته به دولت مهلت داده شد تا از دو راه حل مذکور نهایتا روشی را انتخاب کند. در این مدت مجلس هم بیکار نخواهد نشست و در همین ارتباط عصر امروز کمیسیون امنیت ملی با حضور رئیس کل بانک مرکزی درحال برگزاری جلسه است.

موسوی لارگانی در پاسخ به این سوال که اعتراض نمایندگان به آقای سیف در جلسه علنی به چه علت بود؟، گفت: اولا نمایندگان به آمار و ارقام غیرواقعی ارائه شده توسط بانک مرکزی اعتراض داشتند. همچنین نمایندگان معترض معتقدند بانک مرکزی نظارت کافی را بر موسسات مالی و اعتباری نداشته است. یعنی وقتی موسسه ای مانند ثامن الحجج زیر تابلوهای خود نوشته "زیرنظر بانک مرکزی" باید بانک مرکزی از این سوءاستفاده از نام بانک مرکزی شکایت می کرد. و در جای دیگر زمانیکه بانک مرکزی به موسسه ثامن اجازه تاسیس شعبه در خیابان میرداماد می دهد یعنی بانک مرکزی به ادامه این تخفلفات مجوز داده است.

نظر شما