شناسهٔ خبر: 138290 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

رضایی کوچی خبر داد:

تشکیل بانک اطلاعاتی برای پروژه های نیمه تمام/"ترس از نبود شفافیت" مانع واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی

رضایی کوچی43 رئیس کمیسیون عمران مجلس از تشکیل بانک اطلاعاتی برای پروژه های نیمه تمام در کشور خبر داد.

به گزارش «نماینده» "محمدرضا رضایی کوچی" رئیس کمیسیون عمرانمهمترین اولویت کمیسیون متبوع خود را در شرایط کنونی ایجاد بانکی برای پروژه های نیمه تمام عمرانی کشور عنوان کرد و گفت: حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام اکنون در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: دولت در بهترین شرایط می تواند سالی حداکثر ۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه های نیمه کاره را به اتمام برساند، لذا با وضعیت کنونی پایان مجموع این پروژه ها تنها به زیان کشور خواهد بود.

نماینده مردم جهرم با اشاره به معضل بعدی این حوزه تصریح کرد: قیمت تمام شده برخی از این پروژه ها با گذشت زمان بالا رفته و موجب نارضایتی عمومی شده است.

رضایی کوچی تاکید کرد: کمیسیون عمران در حال جمع آوری گزارشی از تمام پروژه های نیمه تمام کشور است تا با ایجاد بانک اطلاعاتی بتواند تحلیل و ارزیابی درستی از شرایط داشته و اولویت بندی کند.

رئیس کمیسیون عمران در ادامه افزود: به طور مثال پروژه ای را سالهاست آغاز کرده ایم که اکنون دیگر نیاز کشور نیست، لذا باید اولویت بندی در زمینه اتمام پروژه های نیمه تمام شکل بگیرد.

وی قدم بعدی را حرکت به سوی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی عنوان و تاکید کرد: بخش خصوصی در کشور بسیار ضعیف بوده و ما به طور حتم تا حد توان پروژه ها را به این بخش واگذار می کنیم.

نماینده مردم جهرم تاکید کرد: گویا دستگاه ها به دلیل عدم شفافیت از واگذاری به بخش خصوصی ترس دارند.

رضایی کوچی خاطرنشان کرد: کمیسیون عمران با حضور دستگاه های نظارتی، سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و ... نشستی را برگزار خواهد کرد تا در صورت لزوم با بررسی موانع موجود، قانون لازم را تدوین و تصویب کند.

نظر شما