شناسهٔ خبر: 138206 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

امینی فرد:

برای تعیین تکلیف عرضه قلیان در قهوه خانه ها در وزارت بهداشت کمیته ای تشکیل می شود

قلیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر لزوم تشکیل کمیته ای در وزارت بهداشت برای تعیین تکلیف عرضه قلیان در قهوه خانه ها تاکید کرد.

به گزارش «نماینده» محمد نعیم امینی فرد درباره ممنوعیت عرضه قلیان در قهوه خانه ها، افزود: واقعیت آن است که مساله سلامت شوخی بردار نیست اما امروزه شاهدهستیم که مشکلات عرضه قلیان مشکلات فرهنگی زیادی را ایجاد کرده است.

نمایده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بدون شک نمی توان یک شبه عرضه قلیان در قهوه خانه ها را منع مطلق کرد بلکه باید با راهکارهای درست و دقیق و فاصله زمانی مناسب، به فکر جایگزینی برای مصرف قلیان بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: آسیب رسانی دخانیات بر سلامت افراد و هزینه هایی که به حوزه سلامت وارد می کند بر کسی پوشیده نیست لذا با توجه به ضرورت توجه به این امر، اجرای قانون در این زمینه امری بدیهی است این درحالی است که ضرر قلیان بیش از سیگار است.

امینی فرد تاکید کرد: از سویی دیگر عرضه قلیان در مراکزی که کودکان یا خانواده ها در آن قرار دارند به نوعی تبلیغ فرهنگی غلط است که باید محدود شود تا به آرامی بتوان در بازه زمانی مشخص از مراکز عمومی حذف شود.

وی تصریح کرد: در زمینه تدوین قانون کمبودی وجود ندارد اما در اجرا با مشکلاتی مواجه هستیم زیرا این قوانین به درستی اجرا نمی شود و همین امر باعث شده تا همچنان شاهد عرضه قلیان در قهوه خانه ها باشیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به اهمیت ممنوعیت قلیان در قهوه خانه ها و توجه به معیشت قهوه خانه دارها لازم است کمیته ای در وزارت بهداشت تشکیل شده تا بتوان با سازوکاری مناسب به طور تدریجی قلیان را از صحنه های اجتماعی حذف کرد.

نظر شما