شناسهٔ خبر: 138112 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حاجی‌دلیگانی در سؤال از وزیر ارشاد:

چرا ۱۵۶۰ متقاضی هنوز در صف مجوز نشریه معطل مانده‌اند؟/ وزارت ارشاد به وظیفه خود عمل نکرده است

«حسینعلی حاجی‌دلیگانی» در حاشیه بازدید از سایت نماینده نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت: متاسفانه بنابر اعلام پایگاه رسمی وزارت ارشاد هزار و ۵۶۰ متقاضی تا ۱۴ فروردین امسال برای مجوز نشریه ثبت‌نام کردنده‌اند که درخواست آنها بی پاسخ مانده است.

به گزارش «نماینده»حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه (۱۳ تیر ۹۶) در صحن علنی مجلس طی سخنانی اظهار داشت: آقای رئیس! بنده ۲ روز گذشته از شما خواهش کردم و گفتم که ما واقعا به افرادی که در کاسپین ودیگر مؤسسات مالی و اعتباری سرمایه‌گذاری کرده‌اند،‌جوابی نداریم.

وی افزود: آنها مرتب پیگیری میکنند بنابراین راه چاره‌ای جنابعالی در هیأت رئیسه بیندیشید تا ما در پیش گیریم.

*به گزار ش فارس،‌ علی مطهری در این میان در پاسخ به سخنان حاجی‌دلیگانی درباره سپرده‌گذاران مؤسسات مالی و اعتباری اظهار داشت: ما در این زمینه جلسه‌ای امروز با حضور رئیس دفتر رئیس‌جمهور  وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی و معاون وی خواهیم داشت که برخی سؤال کنندگان از رئیس‌جمهور نیز حضور خواهند داشت. در این جلسه ما به صورت جدی پیگیر این موضوع هستیم و امیدوارم به نتیجه برسیم.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس در سؤال از وزیر ارشاد تصریح کرد: مطابق قانون هیأت نظارت بر مطبوعات که ریاست آن با وزیر ارشاد است، ۳ ماه فرصت دارد تا درخواست مجوز نشریه را بررسی کند و در خصوص پاسخ آری یا خیر به متقاضی پاسخ دهد.

وی افزود: اما متاسفانه بنابر اعلام پایگاه رسمی وزارت ارشاد هزار و ۵۶۰ متقاضی تا ۱۴ فروردین امسال ثبت‌نام کردند که وزارت ارشاد به وظیفه خود در رعایت ۳ ماه اول نکرده است. 

وی ادامه داد:‌ روزی که بنده از وزیر ارشاد سؤال کردم که در آذر ۹۵ صورت گرفت، در آن زمان حدود ۶۰۰ متقاضی در صف قرار داشتند که این تخلف صورت گرفته بود و در زمانی که سؤال بنده در کمیسیون مطرح شد یعنی بهمن ماه ۹۵ این رقم به هزار و ۲۰۰ متقاضی افزایش پیدا کرده بود و جوابی به آنها داده نشد.

وی بر همین اساس اضافه کرد: آقای صالحی در کمیسیون وعده داد که قانون مبنای عمل قرار می‌گیرد اما امروز تعداد متقاضیانی که حق‌شان ضایع شده و فهرست استانی آن هم موجود است به هزار و ۵۶۰ متقاضی نشریه رسیده است.

وی همچنین یادآور شد: بنابر اعلام سایت وزارت ارشاد به عنوان مثال سازمان نوسازی شهر تهران از سال ۹۳ معطل دریافت مجوز یک ماهنامه بوده است. یا مؤسسه قلم حوزه علمیه قم از سال ۹۴ برای امتیاز یک فصلنامه چشم به انتظار است.

موضوع تضییع حق متقاضیان مجوز نشریه سابقه طولانی در وزارت ارشاد دارد. مجلس ششم مرحوم برقانی نماینده تهران درباره همین موضوع به وزیر ارشاد وقت تذکر داد. معاون مطبوعاتی کنونی وزیر ارشاد که آن موقع در دهه ۷۰ همین مسئولیت را داشت هم به صورت سلیقه‌ای گفت که ما مجوز می‌دهیم. بنابر سخنرانی همین فرد در سمیناری در مشهد خانم «فائزه هاشمی» که در دهه ۷۰ درخواست مجوز روزنامه داده بود آقای انتظامی معاون کنونی وزیر ارشاد همان موقع با دفاع از تصمیم سلیقه‌ای خود گفت که ما صلاح ندانستیم مجوز روزنامه بدهیم. بلکه مجوز هفته نامه دادیم. 

نظر شما