شناسهٔ خبر: 138062 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

جمالی نوبندگانی:

وزارت خارجه دیپلماسی فعال‌تری در قبال رفتار فرانسه داشته باشد

محمدجواد جمالی دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به میزبانی دولت فرانسه برای همایس گروهک تروریستی منافقین تاکید کرد: وزارت خارجه دیپلماسی فعال‌تری در قبال رفتار فرانسه داشته باشد.

به گزارش «نماینده» محمدجواد جمالی نوبندگانی در واکنش به نشست اخیر گروهک منافقین در پاریس همزمان با سفر وزیر امور خارجه کشورمان به فرانسه و حضور برخی چهره های آمریکا در این نشست، اظهار داشت: متأسفانه آمریکایی ها خودشان به وجود آورنده تروریسم و حامی اصلی آن هستند و جالب است که فردی مانند جان بولتن و برخی نمایندگان مجالس آمریکا در همایش افرادی شرکت می کنند که چند سال قبل آنها را تروریست شناخته بودند و با فشار خانم کلینتون آنها را از لیست سیاه خارج کرده بودند.

وی افزود: در اطلاعیه های خود منافقین هم وجود دارد که ۱۷ هزار نفر از مردم ایران را به شهادت رسانده اند و در زمان حمله عراق به ایران هم در کنار صدام بوده اند؛ اینها در واقع یک فرقه هستند که به خودشان هم رحم نمی کنند و محاکمات درون سازمانی آنها واقعاً وحشتناک است.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: این گروهک که روزگاری با شعارهای ضد امپریالیستی و ضد ارتجاع برخی جوانان خام ما را جذب کرده بودند الان در دامن امپریالیسم قرار دارند و تندترین چهره های آمریکایی از جمله جان بولتن و شهردار نیویورک در همایش آنها شرکت می کنند و علاوه بر آن، در کنار کشورهایی که نماد ارتجاع در منطقه هستند مانند عربستان سعودی، حضور می یابند.

جمالی با بیان اینکه اینها عمله ظلمه هستند، اظهار داشت: با توجه به همه این مسائل منافقین الان در شرایطی قرار دارند که از بعد هواداران نیز دچار مشکل شده اند و مجبورند از کشورهای دیگر، افرادی را اجاره کنند و حتی برای تأمین سخنران مراسم های خود هم با خلاء مواجه اند.

وی به شعار امسال گروهک تروریستی منافقین مبنی بر «براندازی نظام جمهوری اسلامی» اشاره کرد و گفت: جالب است که تیلرسون وزیر خارجه آمریکا و بن سلمان ولیعهد سعودی هم اخیرا همین شعار را مطرح کردند؛ بنابراین در چنین شرایطی که دولت فرانسه میزبانی همایش این گروهک تروریستی را بر عهده داشته، باید ما دیپلماسی فعال تری در قبال این میزبانی داشته باشیم.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: وزارت امور خارجه ما باید برای نسلی که جنایات منافقین را از نزدیک ندیده اند، تبیین واقعی تر و دقیق تری در داخل و خارج از کشور انجام دهد.

جمالی با اشاره به سفر اخیر وزیر امور خارجه کشورمان به پاریس پیش از همایش گروهک منافقین تصریح کرد: امیدوارم آقای ظریف مراتب اعتراض شدید ایران را به مقامات فرانسوی به دلیل پناه دادن به کسانی که خودشان زمانی حکم جلب آنها را صادر کرده بودند و حالا هم میزبان همایش های سالانه آنها هستند، ابلاغ کرده باشد.

وی با تأکید بر اینکه این رفتار دولت فرانسه غیرسازنده و غیردوستانه است اظهار داشت: در جلسه اخیر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در این رابطه نقطه نظراتی از طرف اعضای کمیسیون مطرح شد که در صورت لزوم دنبال خواهد شد.

نظر شما