شناسهٔ خبر: 137694 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آمریکا پیوند دهنده سعودی‌ها و صهیونیست‌ها / قطع رابطه با قطر توطئه آمریکایی‌ها است

رحیم صفوی/2 دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: آمریکائی‌ها پیوند دهنده سعودی‌ها با صهیونیست‌هاهستند و قطع روابط برخی از کشورهای عربی با قطر هم یک توطئه امریکایی است.

به گزارش «نماینده» سرلشکر سید یحی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، سخنران یوم الله روز جهانی قدس در  استان آذربایجان شرقی در زیارت قبور شهدا در محل گلزار شهدا استان تبریز و در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت شکننده رژیم صهیونیستی گفت:امروز سرزمین‌های اشغالی به محیطی شکننده امنیتی تبدیل شده و تامین امنیت برای اشغالگران دیگر در ارادهکو کنترل رژیم صهیونیستی نیست.

وی افزود: راه اندازی گروهک‌های تروریستی باعث فراموشی اولویت ملت‌های اسلامی برای حمایت از مردم فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی نخواهد شد، چرا که این رژیم جوهره نا امنی و سازنده این گروهک‌های تروریستی است.

سرلشکر صفوی با اشاره به تلاش دشمنان در ایران هراسی گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی  و برخی از کشورهای منطقه در توطئه  جدید ایران هراسی و اسلام هراسی شکست خورده‌اند و ملت بزرگ ایران حامی همه مسلمانان اهل سنت و شیعه  وسایر فرق اسلامی در مبارزه با گروهک‌های تکفیری است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: آمریکا و هم پیمانانش هرگز نخواهند توانست رژیم صهیونیستی را از کابوس نا امنی و نابودی نجات دهند و این رژیم جعلی و جنایتکار محکوم به شکست است و پیروزی از آن ملت مظلوم فلسطین و مسلمانان جهان است.

سرلشکر صفوی در پاسخ به سوالی در خصوص راهبردهای حمایت از مردم مظلوم فلسطین، تصریح کرد: راهبردنهضتی و توسعه جهاد مسلحانه به کرانه باختری که حدود ۳ میلیون جمعیت و حدود ۵/۸۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد در کنار راهبرد سیاسی وحدت مسلمین بر علیه دشمن مشترک یعنی صهیونیستها و حمایت همه جانیبه مادی و معنوی از ادامه جهاد مسلحانه و مقاومت اسلامی مردم ساکن در فلسطین اشغالی  دو راهبرد اصلی در حمایت از مردم فلسطین است.

وی از قطع روابط سیاسی، اقتصادی مخفی و آشکار کشورهای اسلامی با این رژیم و همچنین استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی در حمایت از بازگشت ۵/۵میلیون آواره فلسطینی به  موطن خود و همه پرسی از مسلمانان و مسیحیان و یهودیان برای تشکیل دولت واحد دموکراتیک فلسطین بعنوان دیگر راهبردهای حمایت از مردم فلسطین نام برد و در ادامه  به راهبردهای اقتصادی  و فرهنگی پیش رو اشاره کرد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در ادامه با اشاره به دلایل پیوند سعودی‌ها با آمریکائی‌ها گفت: سعودی‌ها برای ادامه حملات نظامی به یمن و حمله به مردم بی دفاع بحرین مجبور هستند به آمریکا ئی‌ها باج دهند و آمریکائی‌ها پیوند دهنده سعودی‌ها با صهیونیست‌هاهستند و قطع روابط برخی از کشورهای عربی با قطر هم یک توطئه امریکایی است، چرا که قطری‌ها یک ذخیره ارزی حدود ۴۰۰ میلیارد دلاری دارند و آمریکائی‌ها به قطر می‌گویند اگر امنیت می‌خواهی بایستی سهم ایالات متحده را بدهی و همچنین از گروه‌های اخوانی مبارز در فلسطین همچون حماس حمایت نکنی.

نظر شما