شناسهٔ خبر: 137619 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

حذف شورایاری ها ممکن نیست/راه اندازی شورایاری ها در سایر استان ها

طلایی نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: با توجه به ظرفیت شورایاری ها و تبدیل این مجموعه به یک نهاد اجتماعی پرقدرت حذف شورایاری ها غیرممکن است.

به گزارش «نماینده» مرتضی طلایی در جریان سیصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای شهر تهران ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت تهرانی مقدم اظهار کرد: از تمامی نهادهای نظامی و امنیتی و به ویژه سپاه برای حفظ و حراست از سرزمین ایران تقدیر می کنیم.

وی اضافه کرد: پاسخ به موقع و هوشمندانه سپاه به نیروهای تکفیری تذکری به حامیان تروریسم بود که هر گونه تجاوز به مرزهای ایران پاسخ پشیمان کننده ای برای آنها به همراه خواهد داشت و جوانان ایران عزیز به هیچ قدرتی جرات ماجراجویی نمی دهند و اقدام سپاه یک اشاره و نشانه بود.

نایب رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: ۳۱ خرداد ماه سالروز شهادت شهید دکتر مصطفی چمران است که یاد و خاطره این شهید را گرامی می داریم و همچنین از ملت دعوت می کنیم تا در روز قدس در راهپیمایی این روز شرکت و یاد و خاطره امام را گرامی بدارند.

طلایی در ادامه با انتقاد از برخی از اظهارات مطرح شده در خصوص فعالیت شورایاری ها بیان کرد: در روزهای اخیر اخباری مبنی بر پایان فعالیت شورایاری ها مطرح شده است و این در حالی است که دو سال از عمر شورایاری ها باقی است و امروزه شورایاری ها به عنوان یک نهاد اجتماعی به یک انجمن پرقدرت رسیده اند و هیچ مجموعه ای نمی تواند آنها را حذف کند.

وی ادامه داد: با توجه به پتانسیل و ظرفیت شورایاری ها ما می توانیم یک تبصره در قانون شوراها اضافه کنیم و به ایجاد شورایاری ها در مراکز استان ها تاکید شود تا با تشکیل  شورایاری ها در سایر استان ها اجازه فعالیت این نهاد اجتماعی را بدهیم.

طلایی در پایان گفت: قطعا شورای پنجم نیز از شورایاری ها حمایت خواهد کرد و این مسیر ادامه خواهد داشت.

نظر شما