شناسهٔ خبر: 137469 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ذوالنور:

مسیر تغییرات کابینه در راستای توانمندسازی دولت نیست

مجتبی ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تغییرات کابینه دولت دوازدهم در راستای توانمندسازی و فعال‌سازی بیشتر دولت نیست.

به گزارش «نماینده» مجتبی ذوالنور درباره وعده اخیر رئیس جمهور مبنی بر ایجاد تغییرات در کابینه دوازدهم گفت: نظر آقای روحانی این است که وزرای بالای ۶۰ سال در کابینه حضور نداشته باشند، در حالی که بعضی از وزرای احتمالی این دوره با این معیار سنی سازگاری ندارند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه بعضی از وزرای مسن دولت تمایل چندانی برای ابقاء در مسئولیت ندارند، اظهار داشت: حتی وزرای جوان‌تر کابینه هم چندان مایل به ادامه مسئولیت نیستند، که ممکن است برخی برای حضور اینها فشار وارد کنند، ولی علی القاعده به خاطر وعده‌ای که آقای روحانی داده تغییرات انجام می‌شود.

ذوالنور با بیان اینکه بعضی از وزرا علاوه بر بحث سنی برای دولت هزینه‌ساز هستند، اظهار داشت: در مورد این وزرا هم ممکن است بر سر ماندنشان اجماع نباشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه روحانی در صحبت‌هایش گفته است که بعضی از وزرا برای دفاع از دولت سینه سپر نکردند، بیان داشت: بعضی از وزرا به برخی از حرف‌های دولت اعتقادی نداشتند و نمی‌توانستند از آمارهای بدون پشتوانه حمایت کنند و یا به هر دلیل دیگری سینه چاک عمل نکردند و ممکن است رئیس جمهور هم از این فضا خشنود نباشد و یکی از دلایل تغییر هم همین باشد.

ذوالنور در ادامه با بیان اینکه چند گروه با گرایش‌های مختلف در حال ارائه لیست اصلاحات و اعتدال برای کابینه هستند، اظهار داشت: افرادی در حال کار کردن روی لیست‌های مختلف هستند تا به دولت پیشنهاد دهند.

وی با تأکید بر اینکه از نظر من تغییرات در راستای توانمندسازی و فعال‌سازی بیشتر دولت نیست، اظهار داشت:‌ برخی از وزرا، آن طور که روحانی می‌خواهد همسوی صد در صدی نیستند و به جای بله قربان گویی ممکن است انتقاد کنند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه ممکن است تغییرات کابینه از حیث جریان فکری و سیاسی باشد، تأکید کرد: چون هنوز دولت لیستی نداده نمی‌توان مسئله را قضاوت کرد.

وی افزود: برخی افرادی که در مظان کاندیداتوری هستند، توانایی لازم را ندارند و ما نه تنها انتظار نداریم با آمدن آنها شرایط بهتر از گذشته شود، بلکه گمان می رود هزینه‌های بیشتری برای کشور ایجاد کنند.

ذوالنور در خاتمه و برای مثال به پیشنهاد انتصاب خانم مولاوردی برای وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: وی نه در این زمینه سابقه دارد و نه از لحاظ سیاسی می‌تواند دولت را کمک کند، بلکه حضور وی یک جریان‌سازی منفی در کشور شکل می‌دهد.

نظر شما