شناسهٔ خبر: 137424 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دولت ائتلافی «ترزا می» بسیار شکننده است/ احتمال انتخابات مجدد

ترزامی به اعتقاد کارشناس مسائل اروپا، اوضاع سیاسی انگلیس بسیار شکننده است، احتمال داده می‌شود که می کناره‌گیری کند و انگلیس دوباره صحنه‌ انتخابات شود و حوادث به‌گونه‌ای باشد که منجر به برگزاری انتخابی دیگر در این کشور شود.

به گزارش «نماینده» «مهدی فتحی»، کارشناس مسائل اروپا  در خصوص تشکیل دولت جدید ترزا می، با اشاره به اینکه اوضاع سیاسی انگلیس بسیار شکننده است، بیان داشت: ترزا می نخست‌وزیر انگلستان در انتخابات این کشور انتظار داشت که آرای بیشتری را کسب کند و حزب متبوع وی اکثریت پارلمان را به دست بگیرد. وی به دنبال این بود که قدرت به‌ تنهایی در دست حزب محافظه‌کار باشد تا بتواند کشور انگلیس را اداره کند.

وی با توجه به اینکه نتیجه انتخابات با پیش‌بینی حزب محافظه‌کار منطبق نشد، افزود: احزاب دیگر موضوعاتی راجع به برگزیت، مسائل داخلی انگلیس، مشکلات اقتصادی، بیکاری، مسائل فرهنگی، هزینه‌های دانشگاه‌ها و مسائل دیگر را با مردم در میان گذاشتند.

کارشناس مسائل اروپا با بیان اینکه می زمانی که اعلام کرد قرار است انتخابات زودهنگام در انگلیس برگزار شود، نتیجه نظرسنجی‌ها افزایش بیش از ۲۰% آراء حزب محافظه‌کار را نشان می‌داد، یادآوری کرد: با این‌ حال در زمان ۷ هفته‌ای که تا انتخابات باقی مانده بود هر روز از میزان مقبولیت و جایگاه حزب محافظه‌کار کاسته شد و نهایتاً این حزب نتوانست اکثریت مطلق را به دست آورد؛ لذا این حزب قرار است که با حزب اتحادگرای دموکراتیک ایرلند شمالی دولت ائتلافی تشکیل دهد.

وی با اشاره به تسلط احزاب محافظه‌کار و کارگر در دوره­‌های اخیر خاطرنشان کرد: قدرت در طول دو سه دهه گذشته در انگلیس در دست حزب محافظه‌کار یا حزب کارگر بوده و لیبرال دموکرات‌ها نیز در برهه‌ای با این دو حزب مشارکت داشته‌اند.

فتحی با تأکید بر شکننده بودن چشم‌انداز دولت ائتلافی در انگلیس اشاره داشت: به نظر می‌رسد اوضاع سیاسی انگلیس بسیار شکننده است. حتی بسیاری از کارشناسانی که تحولات داخلی انگلیس را دنبال می‌کنند، احتمال می‌دهند که می کناره‌گیری کند و انگلیس دوباره صحنه‌ انتخابات شود و حوادث به‌گونه‌ای باشد که منجر به برگزاری انتخابی دیگر در این کشور شود.

نظر شما