شناسهٔ خبر: 137279 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

هدف قرار دادن مرکز مبارزه با تروریسم

نتانیاهو پس از چند روز تهدید محمد بن سلمان مبنی بر انتقال نبرد به عمق ایران، رخ دادن حوادث تروریستی در تهران نشان می‌دهد عربستان طراح اصلی این حوادث است که از این راهبرد می‌خواهد درهای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را بگشاید و مساله فلسطین را نابود سازد.

به گزارش «نماینده» به نقل از نشریه المنار فلسطین، دو حادثه تروریستی تهران و شهادت و زخمی شدن شماری از افراد در این حوادث تروریستی نشان دهنده هدف های واقعی پشت پرده سفر دونالد ترامپ به پایتخت وهابیت و ماموریتی است که او به نظام تکفیری وهابی سعودی داده است. در نشست ننگبار ریاض، پادشاه بیمار عربستان تلاش کرد از حمایت خود از تروریسم شانه خالی کند. او اینگونه وانمود کرد که خواهان امنیت و ثبات منطقه است و در مسیر مبارزه با تروریسم جدی است. رئیس جمهوری آمریکا در این سفر آنچه را که پادشاه عربستان در آرزوی آن بود به او داد. پس از این سفر بود که نشانه های رقابت برای رهبری در ریاض، ابوظبی و دوحه آشکار شد و باید برای سرپوش نهادن بر ماموریت جدید در مراحل آیند توجیهی و بهانه ای در دست باشد. این موضوع خود را در قطع روابط عربستان و همپیمانان آن با قطر و محاصره این کشور نشان داد.

نظام وهابی عربستان با محاصره قطر تلاش کرد نقش قطر را کم رنگ جلوه دهد و دوحه را وادار به سرفرود آوردن در برابر خاندان آل سعود کند و با محاصره این کشور از خاندان آل ثانی در قطر باج خواهی کند. هدف پادشاه بیمار عربستان آن بود که بتواند به تعهدهای خود در برابر آمریکا برای دادن میلیاردها دلار عمل کند.

نظام عربستان که گردبند بزرگترین حامی تروریست ها را به گردن آویخته است برای آغاز ماموریتی که ترامپ به وی داده است و همچنین برای سرپوش نهادن بر شکست سیاست ها آغاز به کار کرد. حمله های تروریستی تهران پس از چند هفته از اینکه محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان تهدید کرده بود که نبرد را به عمق تهران منتقل خواهد کرد حمله ای است که مملکت وهابی عربستان با هماهنگی دستگاه های اطلاعاتی مختلف و به کارگیری گروه های تروریستی مزدور دست به آن زد. این تروریست ها طی سال های از حمایت مالی ابوظبی، ریاض، دوحه، آمریکا و رژیم صهیونیستی برخوردار بودند. رویدادهای تروریستی تهران نشان دهنده تغییر سیاست های تروریستی و هدف قرار دادن مراکز مبارزه با تروریسم است. رخ دادن حوادث تروریستی در مرقد حضرت امام خمینی و مجلس شورای اسلامی اقدامی برای دامن زدن به جنگ مذهبی با هدف اختلاف میان مسلمانان و اهانت به اسلام و ادامه حوادثی است که حامیان تروریست برای ویران سازی جهان عرب به آن دست می زنند.

این دو رویداد تروریستی در شرایطی صورت گرفت که میان کشورهای حاشیه خلیج فارس بحران آشکاری وجود دارد. این بازی آشکاری است که جاسوسان در کشورهای عربی خلیج فارس با خیانت خود برای حمایت نظام های خود از سقوط و فروپاشی دست به آن می زنند. برخی از ناظران بر این باورند که غیر از ایران، لبنان و فلسطین هم در معرض هدف تروریسم عربستانی هستند. جنبش حماس و حزب الله هم هدف دشمنان هستند و این نشان می دهد که هدف واقعی و نهایی سیاست های تروریستی گشایش درهای عادی سازی با رژیم صهیونیستی و نابودسازی مساله فلسطین است.

نظر شما