شناسهٔ خبر: 137106 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: دفتر مقام معظم رهبری

رئیس‌جمهور آمریکا وقیحانه با رئیس قبیله منحط رقص شمشیر می‌کند و از رای ۴۰ میلیون ایرانی ایراد می‌گیرد/ مسئولان با جدیت با تخلفات انتخاباتی برخورد کنند/ جای شهید و جلاد در دهه ۶۰ عوض نشود

رهبر انقلاب

به گزارش «نماینده» ، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در مراسم بیست و هشتمین سالگرد ارتحال حضرت امام‌خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به ایراد سخنرانی پرداختند.

مهمترین محورهای سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح ذیل است:

بحث امروز من عمدتا چند نکته است درباره امام بزرگوار و انقلاب؛ اگر مجالی در پایان صحبت پیدا شد، یک سخن کوتاهی هم درباره مسائل سیاست داخلی و مسائل سیاست خارجی عرض خواهم کرد.

البته در باب امام، درباره این مرد بزرگ در طول این سال‌ها سخنان زیادی را افراد مطلع بیان کرده‌اند، ولی اولا آنچه که در باب امام و انقلاب که اینها به هم گره خورده‌اند؛ یاد امام از نام انقلاب جدا نیست، آنچه که در این باب گفته شده، همه مسائل مربوط به امام و انقلاب نیست، ناگفته‌هایی وجود دارد که باید به مرور در ذهنیت جامعه قرار گیرد.

اگر یک حقیقتی بارها تکرار نشود و با جزئیات و خصوصیات ذکر نشود، گمان تحریف این حقیقت به‌ مرور وجود دارد. اکثر شما می‌دانید که انگیزه‌هایی برای تحریف شخصیت امام و تحریف انقلاب که بزرگ‌ترین هنر امام بزرگوار بود، وجود دارد.

جوان‌ها دوران حماسه‌های بزرگ را مشاهده نکرده‌اند، ندیده‌اند؛ دوران پیروزی انقلاب، دفاع مقدس، دوران حرکات عظیم و مجاهدت‌های بزرگ در مقابل تجزیه‌طلبان را جوان‌ها شنیده‌اند لذا لازم است برای آنها بیشتر توضیح داده شود.

انقلاب اسلامی که توسط امام بزرگوار تحقق پیدا کرده و با دست او اراده الهی محقق شد، صرفا یک جابجایی سیاسی نبود. انقلاب هدفش تغییر این وضعیت بود که جامعه را تبدیل کند به جامعه‌ای با هویت، دارای استقلال، اصالت، خلاقیت و حرف نو؛ این انقلاب اسلامی، چنین تحولی بود.

نهضت‌هایی که هدف‌های حداقلی داشتند، موفق نشدند، اما امام با آن هدف حداکثری موفق شد؛ آنها در ابتدای کار پیروزی‌هایی را هم به دست آوردند، اما نهایتا شکست خوردند، اما امام(ره) پیروزی کامل به دست آورد و این پیروزی را هم حفظ کرد.

از جمله مبانی امام، بیرون آمدن از چنبره سلطه آمریکا بود، این چیزی بود که برای جوان ایرانی جذاب بود که امروز بیرون آمدن از چنبره سلطه آمریکا برای جوان‌ها در کشورهایی که با آمریکا پیمان‌های طولانی وابستگی هم دارند، جذاب است؛ مثلا برای کشوری مثل عربستان سعودی که در خدمت آمریکاست، سراغ جوان‌ها بروید، خواهید دید که علاقمند به جدایی از این سلطه ظالمانه هستند.

یک نکته‌ای را بنده اینجا عرض کنم که مربوط به دهه ۶۰ است، یعنی دهه حیات با برکت امام بزرگوار؛ دهه ۶۰ یک دهه مظلوم است، دهه تعیین‌کننده در سرنوشت ایران و ایرانی، دهه فوق‌العاده مهم و حساس و ناشناخته که اخیرا توسط برخی بلندگوها و صاحبان بلندگوها مورد تهاجم است.

دهه ۶۰ دهه خشن‌ترین تروریسم در کشور  بوده، در طول سال‌ها، هزاران نفر از مردم توسط تروریست‌ها به شهادت رسیدند. دهه ۶۰ دهه جنگ تحمیلی است، یعنی ۸ سال از دهه حیات امام، صرف جنگ تحمیلی بر ملت ایران شد.

دهه ۶۰ دهه سخت‌ترین تحریم‌هاست، همه چیز را تحریم کردند، تحریم‌های پی در پی علیه کشور و مراکز اقتصادی و دولت ما؛ دهه ۶۰ دهه مبارزه با تجزیه‌طلبی است، این دهه، دهه چنین حوادث بزرگی است، در دهه ۶۰ ملت ایران و جوانان آن چنان ایستادند که بر همه اینها پیروز شدند.

من توصیه می‌کنم که جای شهید و جلاد عوض نشود، دهه ۶۰ ملت ایران مظلوم واقع شد.

جسم امام از میان ما رفته، اما روح امام زنده است، راه امام زنده است، نفس امام در میان جامعه ما زنده است.

دشمنان ما بیکار نیستند، بله تا امروز دشمنان نتوانستند لطمه اساسی به ما بزنند، ما جلو رفتیم و توانستیم کاری‌های بزرگ انجام دهیم.

ببینید، وقاحت دشمن تا کجاست، رئیس‌جمهور آمریکا در یک نظام قبلیه‌ای و منحط محض، رقص شمشیر می‌کند و آن وقت از رای ۴۰ میلیونی ملت ایران ایراد می‌گیرد.

قطعا عرض می‌کنم که اگر تجربه‌ای مانند تجربه دهه ۶۰ به وجود بیاید، جوانان کشور به میدان آمده و کشور را حفظ می‌کنند، می‌شنوم گاهی اوقات بعضی در مقابل شعارهای انقلاب، عنوان و مفهموم عقلانیت را مطرح می‌کنند، کانه عقلانیت مقابل انقلاب است؛ کی بود آن وقتی که امام آمریکا را به عنوان شیطان بزرگ و یک دولت غیرقابل اعتماد معرفی کرد، این را سال‌های پیش امام به ملت یاد داد، امروز بعد از سال‌ها روسای کشورهای اروپایی می‌گویند آمریکا غیرقابل اعتماد است؛ این عقلانیت است. در همه موضوعات آمریکایی‌ها غیرقابل اعتماد هستند.

امام میراث فرهنگی نیست، بعضی امام را به چشم میراث فرهنگی می‌بینند، امام زنده است، بله، جسم امام نیست، اما راه امام زنده است، نفس امام زنده است.

شما ملاحظه کنید، دولت سعودی برای اینکه با رئیس‌جمهور جدید آمریکا سازش کند، مجبور می‌شود بیش از نیمی از ذخایر موجودی مالی خود را طبق میل آمریکا هزینه کند، سازش هم هزینه دارد، چالش اگر عقلایی باشد و منطبق با منطق باشد و با اعتماد به نفس باشد، هزینه‌اش به مراتب کمتر از سازش است.

این‌طور نیست که قدرت‌های توطئه‌گر به یک حدی قانع باشند، یک حدی را مشخص می‌کنند، ما این را در این تعاملات چند سال اخیر تجربه کردیم، حدی را مشخص می‌کنند و تازه مطالبه جدید را مطرح می‌کنند، این متوقف نمی‌شود، انقلابی‌گری یعنی مسئولین کشور، هدف‌شان را راضی کردن قدرت‌های مستکبر قرار ندهند و هدف‌شان را راضی کردن مردم و تقویت عناصر فعال در کشور قرار بدهند.

انقلابی‌گری معنایش این است که ملت و مسئولان تسلیم هیچ زورگویی نشوند.

بنده باید از یکایک آن کسانی که آمدند و بیش از ۴۱ میلیون رای را در صندوق‌ها ریختند، باید از صمیم قلب تشکر کنم، برای کشور و نظام جمهوری اسلامی اعتبار شد، برای نظام اسلامی نشانه اعتماد عمومی مردم شد؛ اکثریت ۷۰ و چند درصدی کشور به نظام اسلامی آری بگویند و اعتماد کنند، این مهم است.

البته در تبلیغات و مناظرات، حرف‌هایی زده شد، گاهی بداخلاقی‌هایی شد، برخی دستگاه‌های گوناگون مورد اتهام قرار گرفتند، اینها کارهای خوبی نبود.

این خبر در حال تکمیل است...

نظر شما