شناسهٔ خبر: 136894 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

۱۰ روز مانده به انتخابات پارلمانی انگلستان؛

محبوبیت «ترازا مِی» در سایه حادثه «منچستر ارنا» سقوط کرد

ترزامی حادثه تروریستی منچستر ارنا محبوبیت نخست وزیری انگلستان را که باید تا ۱۰ روز دیگر با شرکت در انتخابات پارلمانی زودهنگام، شانس خود را برای ادامه حضور در مسند قدرت بیازماید، با کاهش مواجه کرد.

به گزارش «نماینده» به نقل از رویترز، وقوع حادثه تروریستی منچستر ارنا که دوشنبه شب هفته گذشته اتفاق افتاد، ظاهرا تاثیری منفی بر محبوبیت ترزا مِی نخست وزیر انگلستان داشته است که در حال آماده شدن برای انتخابات پارلمانی ۸ ژوئن (۱۸ خرداد) است.

مقایسه ۵ نظرسنجی که بعد از حادثه منچستر ارنا انجام شده است، برتری مِی نسبت به سایر رقبا را با رعایت حاشیه خطا، بین ۲ تا ۶ پله متغیر نشان می دهد.

به این ترتیب، رقابت پارلمانی انگلستان که تعیین کننده فردی خواهد بود که رهبری بریتانیا را در مذاکرات حساس برگزیت بر عهده می گیرد، بیش از آنچه که تصور می شد فشرده و حساس است.

به گفته کارشناسان، اگرچه مِی در مقایسه با دیگران محبوب تر است، نمی توان با قطعیت درباره پیروزی وی اظهارنظر کرد و دیگر نمی توان گفت که وی با اختلافی چشمگیر رقبا را پشت سر می گذارد.

گفتنی است مِی، انتخابات زودهنگام ۸ ژوئن را با این انگیزه که به پشتوانه مردم، دستش برای مذاکره جدایی از اتحادیه اروپا باز شود، اعلام کرد حال آنکه حادثه منچستر ارنا جریان انتخابات را دستخوش تلاطم کرده است.

حادثه منچستر ارنا نتیجه اقدام عامل انتحاری به نام «سلمان رمضان عابدی» است که زاده انگلستان اما دارای اصالتی لیبیایی تبار بود. این حادثه ۲۲ کشته و بیش از ۵۹ زخمی بر جای گذاشت.

برچسب‌ها:

نظر شما