شناسهٔ خبر: 136884 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:

«سند تحول بنیادین» تنها سند حاکم در آموزش و پرورش است

شهریه مدارس..jpg دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: اصلی‌ترین و تنها سند حاکم در آموزش و پرورش سند تحول است که اصلی‌ترین پیام آن هم قرآنی است.

به گزارش «نماینده» مهدی نوید ادهم  در برنامه پرسشگر با ابراز امیدواری از شتاب گرفتن اجرای سند تحول افزود:‌ یکی از مهم‌ترین وظایف آموزش و پرورش، ایجاد انس با قرآن در میان دانش‌آموزان در فعالیت‌های فوق برنامه و آموزشی است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: این روزها بحث‌هایی پیش آمده که حاکی از حذف درس قرآن از دبستان و پیش‌دبستانی است، من این مسئله را تکذیب می‌کنم و آموزش قرآن از برنامه‌های اصلی آموزش و پرورش است.

وی بیان کرد: اصلی‌ترین و تنها سند حاکم در آموزش و پرورش سند تحول است که اصلی‌ترین پیام آن هم قرآنی است.

نوید ادهم با بیان اینکه تغییرات خوبی در محتوای کتب و جدول برنامه درسی ایجاد شده است، گفت: در مقطع ابتدایی ۲۷ ساعت آموزش قرآن در ۶ سال تحصیلی و درکل ابتدایی و در علوم تجربی و ریاضی ۴۶ ساعت و در علوم انسانی، ۵۰ ساعت آموزش قرآن وجود دارد.

وی ادامه داد:‌ ایده‌آل و اصل این است که ورودی آموزش و پرورش خروجی دانشگاه فرهنگیان باشد اما متأسفانه ظرفیت دانشگاه فرهنگیان امکان پاسخگویی به نیاز آموزش و پرورش را ندارد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش وپرورش نیازمندتوجه بیشتر است، اظهارکرد: ازهمه سیاست گذاران و تخصیص‌دهندگان منابع تقاضا دارم که مشکل بودجه آموزش و پرورش را حل کنند تا نیروی با کیفیت وارد آموزش و پرورش شود.

نظر شما