شناسهٔ خبر: 136853 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ریاست جمهوری

آیت الله مکارم شیرازی:

یارانه پردرآمدها حذف و یارانه طبقات محروم افزایش یابد

مکارم شیرازی یکی ازمراجع تقلید با تاکید بر تلاش بیشتر دولت برای خدمت به مردم و به‌ویژه محرومان گفت:ضرورت دارد که در برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای عمل شود که یارانه پردرآمدها حذف و یارانه طبقات محروم جامعه افزایش یابد.

به گزارش «نماینده»، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار رئیس‌ جمهور اظهار کرد: جایگاه بخش خصوصی در تولید کالاهای ایرانی باید تقویت شود و همزمان با آن، تلاش شود در قالب طراحی‌ها و برنامه‌های مدون، کیفیت کالاهای داخلی بیش از پیش ارتقاء داده شود.

وی برنامه‌های دولت برای از بین بردن فقر و کمک به اقشار آسیب پذیر را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: بحمدالله موفقیت‌های خوبی در این عرصه نصیب دولت شده است که باید با جدیت بیشتر برای خدمت به مردم و به‌ویژه محرومان ادامه یابد و در اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها به گونه‌ای عمل شود که دستاوردهای اقتصادی دولت و همه نهادهای کشور به‌ویژه در حوزه اقتصادی، در زندگی روزمره مردم بیش از پیش ملموس شود.

مکارم شیرازی با تاکید مجدد بر اصلاح روش پرداخت یارانه گفت: ضرورت دارد که در برنامه ریزی‌ها به گونه‌ای عمل شود که یارانه پردرآمدها حذف و یارانه طبقات محروم جامعه افزایش یابد.

وی همچنین به مشارکت گسترده مردم در انتخابات اشاره کرد و با تقدیر از حضور گسترده مردم و تبریک به رئیس جمهور افزود: مشارکت مردم در این انتخابات تاثیر بسیار زیادی در میان مردم منطقه خواهد داشت و همانطور که شما در مصاحبه خود اشاره کردید می‌تواند به عنوان یک آرزو برای برخی کشورهای منطقه باشد و باید قدردان این مشارکت گسترده مردمی بود.

این مرجع تقلید برنامه‌های دولت در حوزه دین و گسترش معارف اسلامی را مورد اشاره قرارداد و تصریح کرد: این برنامه‌ها همانند گذشته باید مورد تاکید قرار گیرد و تلاش‌ها برای تقویت ارتباط و پیوند میان مرجعیت، حوزه‌های علمیه و دولت تداوم یابد.

مکارم شیرازی در ادامه با تقدیر از اقدامات دولت در مبارزه با قاچاق یادآور شد: مبارزه جدی دولت با موضوع قاچاق باید بیش از پیش سرعت یابد.

وی با تقدیر از تلاش‌های انجام شده برای ایجاد شبکه ملی اطلاعات و تشکر از دولت در خصوص تمهیداتی که برای پالایش شبکه‌های اجتماعی انجام گرفته، خواستار نظارت بیشتر و تقویت برنامه‌های مفید این شبکه‌ها شد.

رئیس جمهور نیز در این دیدار، حضور و مشارکت مردم در انتخابات اخیر را بسیار چشمگیر و الگویی برای نه تنها کشورهای منطقه بلکه برای جهان برشمرد و گفت: این حضور گسترده مردم مایه مباهات و فخر مردم و جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با تشریح برنامه‌ها و دستاوردهای دولت در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و تاکید بر تداوم و شتاب بخشیدن به پیشبرد این طرح‌ها در دولت دوازدهم، از حوزه‌های علمیه، مراجع عظام تقلید که در تمام مراحل و سختی‌ها، از دولت پشیبانی کرده‌اند، سپاسگزاری کرد.

وی همچنین با ارائه گزارشی از افزایش مستمری طبقات محروم جامعه در دولت یازدهم و برنامه‌های دولت دوازدهم برای افزایش این مستمری تاکید کرد: دولت تمام تلاش خود را برای کاستن از فقر، گسترش تولید و اشتغال به‌کار گرفته است.

روحانی همچنین با بیان اینکه من خودم را فرزند حوزه علمیه می دانم و روابط بسیار گرم و صمیمانه و موثر با مراجع عظام و حوزه‌های علمیه در دولت دوازدهم نیز پیگیری و تداوم می‌یابد، گفت: حوزه‌های علمیه، به‌ویژه حوزه علمیه قم و مراجع عظام تقلید یکی از بزرگترین پشتوانه‌ها و سرمایه‌های معنوی و فرهنگی ملت و دولت است و بی تردید نظرات مراجع عظام و روحانیت معظم را برای دولت و مردم راهگشا می دانیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ما خود را موظف به گسترش معارف دینی و رشد و اعتلای دین و مذهب در جامعه می‌دانیم، اظهار کرد: تک تک وزرا و مسؤولان در دولت در خدمت مراجع و آماده پیگیری رهنمودهای آنان و تبیین مسایل مختلف کشور هستند.

وی در ادامه با تشریح برنامه‌های انجام شده دولت در ارتباط با موضوع شبکه‌های اجتماعی، ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های دولت در ایجاد زیرساخت‌ها و شبکه ملی اطلاعات اظهار کرد: مرحله نخست شبکه ملی اطلاعات افتتاح شده و اجرای فازهای بعدی این شبکه ملی در دولت دوازدهم با شتاب بیشتری ادامه می‌یابد.

نظر شما