شناسهٔ خبر: 136796 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

سردار اشتری اعلام کرد:

آمادگی کامل ایران برای انتقال تجربیات پلیسی به کشورهای مسلمان

سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری با همه کشورها در تمامی زمینه ها به ویژه مبارزه با جرایم سازمان یافته را دارد.

به گزارش «نماینده»، سردار اشتری در دیدار با رئیس پلیس ملی اندونزی بر انتقال تجربیات پلیسی بین دو کشور تاکید کرد.  

وی افزود: یکی از موضوعات اصلی کشورها مقابله و مبارزه با تروریسم است که متاسفانه با نقشه شومی که برخی از کشورها برای تخریب چهره اسلام دارند در صدد به وجود آوردن گروه های تروریستی از جمله داعش هستند.
فرمانده ناجا در ادامه تصریح کرد: قدرت های استکباری جهان همواره می خواهند چهره رحمانی اسلام را خدشه دار کنند که پلیس باید در این زمینه دشمنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام بگذارد.
رئیس پلیس کشور بر آمادگی کامل ایران در راستای انتقال تجربیات پلیسی خود به کشورهای مسلمان از جمله اندونزی تاکید کرد و ادامه داد: ایران می تواند در زمینه مبارزه با تروریسم، موادمخدر و فضای سایبر تجربیات خود را در اختیار کشور دوست و مسلمان اندونزی قرار دهد.
وی ادامه داد: اندونزی با ظرفیت هایی که دارد می تواند از تجربیات پلیس ایران در همه زمینه ها استفاده کند تا به طور چشمگیر کاهش جرایم را در کشورش شاهد باشد.
سردار اشتری بر آمادگی روسای پلیس های تخصصی دو کشور در راستای همکاری تاکید کرد و گفت: با انتقال تجربیات و تعامل دوسویه می توانیم در بسیاری از جرایم شاهد کاهش باشیم.
وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب کشور ما قربانی تروریسم بوده است بر ضرورت همکاری دو طرف برای حل این معضل تاکید کرد.
فرمانده ناجا در پاسخ به سوال رئیس پلیس اندونزی مبنی بر جزیره امن بودن جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای ناامن منطقه گفت: هوشیاری مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده کل قوا و هوشیاری نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و همکاری مردم با پلیس و در راس آنها عنایت الهی زمینه این امنیت را فراهم کرده است.
وی در پایان بر گسترش روابط میان پلیس اینترپل و استرداد مجرمان تاکید کرد.
در ادامه این دیدار، رئیس پلیس اندونزی ضمن تشکر و قدردانی از حسن نیت پلیس ایران در راستای افزایش تعامل و انتقال تجربیات فی مابین گفت: ایران به عنوان یک کشور مسلمان برای کمک به ارتقاء امنیت اندونزی نقش بسیار مهمی دارد و تاکنون در هیچ زمینه ای از مساعدت های خود دریغ نکرده است.
"ژنرال تیتو کارناویان" گفت: قبل از سفر به ایران با رئیس جمهوری اندونزی دیداری داشته است که وی نیز بر ارتقاء روابط بین دو پلیس تاکید کرده اند.
رئیس پلیس اندونزی با بیان اینکه اولویت اول ما مقابله با تروریسم است گفت: قاچاق موادمخدر و قاچاق انسان نیز از جرایمی است که پلیس کشور ما همواره با آن دست به گریبان بوده و لازمه مبارزه با آنها تعامل بین کشورهای دوست و مسلمانی چون ایران است.  
وی بر حل و فصل مشکلات بین کشورهای اسلامی به وسیله خودشان تاکید کرد و گفت: اندونزی آماده همکاری در همه زمینه ها برای ارتقاء امنیت در کشورهای اسلامی است.
ژنرال تیتو کارناویان افزود: ایران یک کشور امن در میان کشورهای ناامن است که این برای ما سوال شده که در چنین شرایطی چگونه این کشور توانسته امنیت خود را حفظ کند و در اینجاست که استفاده از تجربیات پلیس این کشور حائز اهمیت است.
در پایان این دیدار چندین سند در زمینه افزایش همکاری به امضاء روسای پلیس دو کشور رسید.
تاکید روسای پلیس ایران و اندونزی بر تعامل و انتقال تجربیات پلیسی
روسای پلیس جمهوری اسلامی ایران و اندونزی با امضاء تفاهم نامه همکاری در زمینه آموزش، برخورد با جرایم سازمان یافته و... بر تقویت، تعامل و انتقال تجربیات در حوزه پلیسی تاکید کردند.  
سردار حسین اشتری صبح امروز در حاشیه دیدار ژنرال «تیتو کارناویان» رئیس پلیس ملی اندونزی در جمع خبرنگاران، با تاکید بر همکاری های پلیس دو کشور، افزود: این اولین سفر رئیس پلیس کشور اندونزی به جمهوری اسلامی ایران است که امیدواریم زمینه برقراری روابط دوستانه میان پلیس دو کشور باشد.
وی گفت: در این دیدار، تفاهم نامه همکاری در زمینه آموزش، انتقال تجربیات، برخورد با جرایم سازمان یافته و در راس آن مبارزه با قاچاق موادمخدر، تروریسم و قاچاق انسان به امضاء رسید.
فرمانده ناجا با بیان اینکه آماده همکاری همه جانبه پلیسی با کشور دوست و مسلمان اندونزی هستیم، افزود: این ارتباط می تواند تضمین کننده تقویت تعاملات دو کشور در حوزه های مختلف باشد.
وی با تاکید بر تبادل تجربیات پلیسی میان جمهوری اسلامی ایران و اندونزی، گفت: امیدواریم پس از این دیدار، استرداد مجرمان که تاکنون وجود داشته با سرعت بیشتری انجام شود.
سردار اشتری در خاتمه تصریح کرد: با توجه به ناامنی موجود در کشورهای پیرامونی منطقه، " موضوع امنیت پایدار در جمهوری اسلامی ایران" یکی از مسائلی است که مورد توجه مسئولان پلیس اندونزی قرار گرفته است.
در ادامه، ژنرال " تیتو کارناویان" رئیس پلیس ملی اندونزی به روابط دوستانه و برادرانه کشورش با ایران از زمان های گذشته تاکنون اشاره کرد و گفت: در سفر چهار ماهه گذشته رئیس جمهور اندونزی به ایران، تفاهم نامه هایی در راستای گسترش روابط بین دو کشور به امضاء رسیده است.
کارناویان ادامه داد: قبل از سفر به ایران، در دیداری که با رئیس جمهور کشورم داشتم، وی بر تبادل و انتقال تجربیات در حوزه های پلیسی تاکید کرد.
رئیس پلیس ملی اندونزی به دیدار شب گذشته خود با هموطنان مقیم ایران، اشاره کرد و گفت: همه هموطنانم، از امنیت و مهمان نوازی به خصوص رفتار پلیس جمهوری اسلامی ایران رضایت حداکثری داشتند.

نظر شما