شناسهٔ خبر: 136768 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

سالروزسوم خرداد بهترین فرصت برای بازبینی حماسه های جنگ تحمیلی است

خانه ملت 43 نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: سالروز سوم خرداد و فتح خرمشهر بهترین فرصت در راستای بازبینی حماسه های هشت سال جنگ تحمیلی است.

به گزارش «نماینده» حمدالله کریمی بیان کرد: تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی ایران، مملو از رویدادهایی است که هر یک به عنوان تابلوی افتخاری ثبت شده است و باید ما همواره به بهترین شکل ممکن این حماسه ها را فراموش نکنیم.

وی با اشاره به اهمیت سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: حماسه آزادسازی خرمشهر، به عنوان نقطه عطفی به‌شمار می‌آید که با مدد الهی و با صلابت و فداکاری فرزندان قهرمان این مرز و بوم، به منصه ظهور رسید.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی افزود: سالگرد حماسه‌ عظیم آزادسازی خرمشهر، روز ملی مقاومت و یادآور نقطه عطف سال های روشن دفاع مقدس و روزهای غریبِ اتکای مظلومانه‌ آسمانی‌ترین انسان هایی که گمنامی جهاد در راه خدا و فضیلت های معنوی دفاع از شرف و نوامیس و ارزش های مقدس این خاکِ پاک را بر مادیات و شهرت دنیوی ترجیح داده و به سرافرازیِ ماندگار، پیوند خوردند.

وی ضمن تاکید بر لزوم توجه بیشتر به روزهای مهم در تاریخ انقلاب اسلامی ایران، گفت: بی تردید سوم خرداد و سالروز حماسه فتح خرمشهر فرصت مغتنمی است برای بازبینی و بازشناسی تاریخ بلند مقاومت ملت ایران، ملتی که با انقلاب خونین خود راه جدیدی را فرا روی بشریت گشود.

کریمی لزوم توجه بیشتر به حماسه های همچون آزادسازی خرمشهر، عنوان کرد: امروز اقتدار و عزت ایران اسلامی وابسته به رشادت های رزمندگان در صحنه های مختلف دفاع از انقلاب و نظام است و امیدوایم که در سایه حضور پرشور مردم در صحنه های مختلف همچنان جمهوری اسلامی ایران در اوج عزت و اقتدار بتواند از دستاوردهای عظیم خود به بهترین شکل ممکن دفاع کند.

نظر شما