شناسهٔ خبر: 136766 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

لایحه اشتغال پایدار روستایی و عشایری در مجلس متوقف ماند

مجلس لایحه اختصاص یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال پایدار روستایی و عشایری، به دلیل برخی ابهامات به کمیسیون تخصصی بازگشت.

به گزارش «نماینده»، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، بررسی جزئیات لایحه «حمایت از توسعه و اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی» که کلیات آن دیروز به تصویب رسیده بود، در دستور کار قرار گرفت، اما پس از حدود یک ساعت و ربع بحث و بررسی بر سر یک ماده و بی نتیجه ماندن آن، کل لایحه با نظر رئیس مجلس و موافقت نمایندگان برای بررسی بیشتر به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع داده شد.

در ماده یک این لایحه که امروز محور بحث مخالفان و موافقان و نماینده دولت بود، مقرر شده است که برای ارتقای تولید و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری معادل ریالی یک و نیم میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به صورت قرض الحسنه اختصاص یابد.

مخالفان عمدتا به مغایرت ساز و کار طراحی شده در این ماده با سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و نیز اساسنامه صندوق توسعه ملی اشاره کردند.

در نهایت نمایندگان با ۱۴۶ رای موافق، ۶ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۱۹۸ نماینده حاضر در صحن با ارجاع این لایحه به کمیسیون برنامه و بودجه برای بررسی و رفع ایرادات موافقت کردند.

به این ترتیب این لایحه که هفت ماده دارد پس از اصلاح جزئی در کمیسیون برنامه و بودجه مجددا به صحن مجلس می آید.

نظر شما