شناسهٔ خبر: 136389 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

اغراض یونسکو در محکومیت رژیم صهیونیستی

رحماندوست/1 به اعتقاد کارشناس غرب آسیا، از آنجایی‌ که سازمان‌هایی چون یونسکو به سازمان ملل متحد وابسته هستند، نمی‌توان مواضع آن­ها را به‌ سادگی یک اقدام صادقانه دانست.

به گزارش «نماینده» «مجتبی رحمان­دوست»، دبیر کل سابق جمعیت دفاع از ملت فلسطین و نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در خصوص رأی موافق یونسکو به سلب حاکمیت اسرائیل بر قدس، با اشاره به اینکه اقدامات نخ نمای رژیم صهیونیستی همچون افتادن جسد فرعون بر نیل است، بیان داشت: این خبر در این شرایط وانفسا که مردم فلسطین سرکوب می‌شوند و در فضای بین‌المللی شرایط به نفع مقاومت و فلسطین رقم نمی­‌خورد، خوشحال‌کننده و برای فلسطینی‌ها و طرفداران مقاومت امیدوار کننده است.

وی با توجه به اغراض یونسکو در محکومیت رژیم صهیونیستی گفت: از آنجایی‌ که سازمان‌هایی چون یونسکو به سازمان ملل متحد وابسته هستند، نمی‌توان مواضع آن­ها را به‌ سادگی یک اقدام صادقانه دانست. گاهی آن‌ها چنین اقداماتی را برای حفظ جایگاه بین‌المللی خود به انجام می‌رسانند. می‌توان گفت این اقدام یک نوع اعطای امتیاز غیرمستقیم به فلسطینی‌ها محسوب می­‌شود. احتمالاً چنین اقدامی انجام شد تا افکار عمومی را از رنجی که اسرای فلسطینی می‌برند، منحرف کند.

دبیر کل سابق جمعیت دفاع از ملت فلسطین در پاسخ به این پرسش که «رژیم صهیونیستی چه اقداماتی برای شکست فضای ضد صهیونیستی به دنبال تصویب قطعنامه‌ دسامبر گذشته شورای امنیت علیه شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی و رأی موافق یونسکو به سلب حاکمیت این رژیم بر قدس انجام می‌دهد؟» بیان داشت: می‌توان گفت طرف مقابل ضعف‌هایی دارد که معمولاً به نفع رژیم صهیونیستی سوق پیدا می‌کند.

وی با تأکید بر مواضع صهیونیست­‌ها در قبال انتقادات مطرح کرد: رژیم صهیونیستی به ازای کمترین انتقاداتی که از این رژیم صورت می‌گیرد، فوراً منتقدان را به ضد یهود متهم و ادعا می‌کند که آن‌ها در سطح جهان نفرت پراکنی می‌کنند. اسرائیلی‌ها در تمامی مواردی که یک کشور یا یک سازمان علیه این رژیم موضع گرفته، مقابله کرده‌اند. طرف مقابل که در این مواقع از یک حقیقت پرده برمی‌داشت، به دنبال این واکنش­‌ها عقب‌نشینی می‌کند.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم پایبندی سازمان­های بین‌المللی به‌ تمامی مواضع خود گفت: به‌ عنوان نمونه دبیر کل سابق سازمان ملل متحد عربستان را رژیمی کودک کش معرفی کرده بود؛ اما بلافاصله رأی خود را پس گرفت. چراکه این سازمان بدون کمک‌های مالی عربستان نمی‌تواند ادامه حیات داشته باشد. بر این اساس مجامع بین‌المللی معمولاً بر سر مواضع خود پایبند نیستند و عقب‌نشینی می‌کنند. با این‌ حال رژیم صهیونیستی همچون جسد فرعون بر نیل افتاده و اقدامات این رژیم نخ‌نما شده است؛ لذا تاکتیک­‌های صهیونیست­‌ها در آینده کارآمدی نخواهد داشت.

نظر شما