شناسهٔ خبر: 136264 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

پوتین خواستار کمک ماکرون برای غلبه بر بی‌اعتمادی دو طرفه میان پاریس و مسکو شد

پوتین رئیس‌جمهور روسیه ضمن تبریک به رئیس‌جمهور منتخب فرانسه بابت پیروزی در انتخابات این کشور خواستار کمک وی برای غلبه بر بی‌اعتمادی‌های دو طرفه میان پاریس و مسکو شد.

به گزارش «نماینده»، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیروزی امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور منتخب فرانسه در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را تبریک گفت و خواستار همکاری وی برای غلبه بر «بی‌اعتمادی دو طرفه» میان مسکو و پاریس شد.  

به گزارش راشاتودی، پوتین در این پیام گفت: «شهروندان فرانسه شما را انتخاب کرده‌اند تا در این زمانه دشوار برای اروپا و فراسوی آن کشورتان را رهبری کنید.» 

رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به اینکه تهدید تروریسم و افراط‌گرایی خشونت‌آمیز با تشدید درگیری‌های محلی و بی‌ثبات شدن کل منطقه همراه شده تأکید کرده است: «در چنین شرایطی ضروری است که بر بی‌اعتمادی دو طرفه فائق آمده و برای تضمین ثبات بین‌المللی، تلاش‌هایمان را یکپارچه کنیم.»

وزارت کشور فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد ماکرون با کسب ۶۶.۱ درصد از آرا مأخوذه به عنوان رئیس‌جمهور جدید این کشور انتخاب شده است. رقیب ماکرون، «مارین لوپن»، رهبر حزب «جبهه ملی» موفق به کسب ۳۳.۹ درصد از آرا شد.  

پیش از برگزاری انتخابات، رسانه‌های غربی دولت روسیه را به حمله به ستاد «امانوئل ماکرون» با هدف تأثیرگذاری بر نتایج انتخابات این کشور متهم کرده بودند.  

نظر شما