شناسهٔ خبر: 136225 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

درخواست اعضای کنگره از ترامپ برای اقدام جهت آزادی جاسوسان

کنگره آمریکا تعدادی از اعضای کنگره آمریکا با ارسال نامه ای به کاخ سفید خواستار اقدام دولت این کشور برای آزادی افرادی شد که به اتهام جاسوسی در ایران بازداشت شده اند.

به گزارش «نماینده» به نقل از پولیتیکو، شماری از اعضای مجلس نمایندگان کنگره آمریکا از دولت دونالد ترامپ خواسته‌اند دست به اقداماتی مشخص برای «آزادی بی‌قیدوشرط» زندانیان ایرانی‌-آمریکایی فعلی در ایران بزند.

در این نامه از سوی قانونگذاران هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه، از دولت ترامپ خواسته شده تابه اقداماتی دست بزند، که به آزادی زندانی دوتابعیتی و نیز افرادی که دارای اجازه اقامت در آمریکا هستند و «به دلایل سیاسی در ایران زندانی شده‌اند» بیانجامد.

به نوشته پولیتیکو اعضای مجلس نمایندگان آمریکا به شهروندان بریتانیا، فرانسه، آلمان، کانادا و دیگر کشورها که در ایران زندانی هستند از کشورهای متحد واشنگتن، که شهروندان زندانی در ایران دارند، خواسته‌اند تا با ایجاد جبهه‌ای متحد به تلاش‌هایی مشترک برای آزادی شهروندان خود بپیوندند.  

آنها در عین حال از دولت ایران خواسته‌اند به تعهدات خود عمل کرده و هرگونه اطلاعاتی که می‌تواند به پیدا کردن و بازگرداندن «رابرت لوینسون» به آمریکا منجر شود را در اختیار ایالات متحده قرار دهند.

لوینسون افسر سابق اف بی آی است که به استخدام سازمان سیا درآمده و بر اساس ادعای واشنگتن برای انجام کاری شخصی به خاورمیانه سفر کرده بود.

نظر شما