شناسهٔ خبر: 136201 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

آمریکا تمام نفوذ خود را در خاورمیانه از دست داده است

 کنگره آمریکا43 یک رسانه عربستانی با زیر سوال بردن سیاست های دولت اوباما در خاورمیانه از لزوم اتخاذ استراتژی جدید از سوی دولت «ترامپ» در برابر ایران سخن گفت.

به گزارش «نماینده»، العربیه در بخش انگلیسی خود با انتشار گزارشی ضمن زیر سوال بردن سیاست های دولت باراک اوباما نوشت: آمریکا تقریبا تمام نفوذ خود در خاورمیانه را به دلیل سیاست های دولت اوباما و عملکرد تیم «جان کری» در وزارت خارجه از دست داده است.

این رسانه عربستانی در ادامه توافق هسته ای کشورهای ۱+۵ با ایران را نیز زیر سوال برده و می نویسد هر چند ترامپ رئیس جمهور همچون ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پی پاره کردن برجام نیست اما با این وجود نشان داده که رویکرد سخت گیرانه تری را در برابر ایران خواهد داشت.

العربیه در ادامه به تلاش برخی از اعضای کنگره آمریکا برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران به بهانه فعالیت موشکی پرداخته و می نویسد: استراتژی جدید آمریکا در قبال ایران در حال آماده شدن است و به زودی ارائه می شود.

العربیه در ادامه به اقدام برخی از سناتورها در پیگیری موضوع تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما پرداخته و تلاش کرده تا با فرافکنی، دولت آمریکا را وادار به اتخاذ سیاست های سعودی پسند در برابر ایران بکند.

نظر شما