شناسهٔ خبر: 136175 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

وعده روحانی برای ایجاد اشتغال توسط کارخانه‌های کوچک محقق نشد/ رئیسی با درد مردم آشنا است

مولوی نذیر نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان گفت: آقای رئیسی خود از متن متوسط جامعه هستند و به درد مردم آشنا هستند.

به گزارش «نماینده»، مولوی نظیر احمد سلامی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری صبح امروز (شنبه ۱۶ اردیبهشت) در اجتماع سراسری علمای اهل تسنن که در محل تالار آدینه تهران برگزار شد، گفت: همه دولت‌هایی که می‌آیند خدمت جزو وظایف‌شان است.

وی با بیان اینکه ۹ سال است آقای سید ابراهیم رئیسی را می‌شناسم، ادامه داد: همه کاندیداهایی که تایید صلاحیت شده‌اند آدم‌های خوبی هستند و آقای روحانی نیز ۴ سال در خدمتشان بودیم.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان با تاکید بر اینکه اولویت رفتن به پای صندوق رای است، افزود: جدا از اینکه به چه کسی رای خواهیم داد رفتن به پای صندوق رای از متون اسلامی و فقه اسلامی نشات گرفته است.

سلامی با بیان اینکه حضور در پای صندوق رای و انداختن آن به صندوق یک امانتی است که در اختیار ما قرار داده شده است، تصریح کرد: امانت تنها کالا نیست که در اختیار کسی قرار بگیرد این امانت می‌تواند یک رای باشد که در اختیار فردی است. این امانت باید به اصلح سپرده شود وگرنه خیانت در امانت است.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان با بیان اینکه حضور در پای صندوق رای شفاعت و سفارش است، عنوان کرد: وقتی در پای صندوق رای حاضر می‌شویم یعنی اینکه می‌گوییم این فرد شرایط سپردن یک مسئولیت به وی را دارد و هر کس سفارش بی‌جا کند قطعا گناهکار است.

سلامی با تاکید بر اینکه حضور در پای صندوق‌های رای شهادت هم هست، گفت: وقتی به فردی رای می‌دهیم یعنی در باره او گواهی می‌دهیم و شهادت کاذب گناه کبیره است.

وی با تاکید بر اینکه آقای سیدابراهیم رئیسی این ویژگی‌ها را دارد، گفت: در انتخابات کسی نباید فکر کند که رای او بی‌تاثیر است و باید رای خود را در جهت صلاح مملکت به صندوق بیندازد.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه دشمنان به انتخابات چشم دوخته‌اند، اظهار داشت: بالا رفتن مشارکت موضع نظام در برابر دشمنان را مستحکم می‌کند و آنها را مایوس می‌کند که در غیر این صورت دشمنان خوشحال می‌شوند.

سلامی با بیان اینکه علما مشکلات استانی و ملی خود را در این اجتماع بیان کردند گفت: آقای رئیسی خود از متن متوسط جامعه هستند و به درد مردم آشنا هستند و نیاز نیست که مشکلات گفته شود.

وی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه انتخابیه خود ادامه داد: باید منطقه آزاد چابهار گسترش یابد و خام‌فروشی از معادن استان سیستان و بلوچستان رفع شود و کارخانه‌های صنعتی برای بهره‌وری بیشتر از معادن ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه مدارس کپری باید خصوصا در مناطق گرمسیری برچیده شود عنوان کرد: باید در دانشگاه‌ها ومراکز غیرانتفاعی تخفیف‌هایی برای شهریه دانشجویان در نظر گرفته شود. باید به استان سیستان و بلوچستان سهمیه اختصاصی برای دانشجویان پزشکی در نظر گرفته شود.

وی افزود: ایجاد اشتغال توسط کارخانه‌های کوچک که برنامه آقای روحانی بود که محقق نشد نیز باید در این استان مورد توجه قرار گیرد.

سلامی با تاکید بر اینکه در زمان مناسب باید محصول خرما از کشاورزان این منطقه خریداری شود گفت: مشکل استان ما راه‌های یک طرفه است که باعث تصادفات زیادی در این منطقه شده است که فکری باید به حال آن کرد.

نظر شما