شناسهٔ خبر: 135444 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

پیام همدردی زاکانی به مردم سیل‌زده

زاکانی نماینده سابق مجلس تصریح کرد: بروز حادثه طبیعی سیل، گرچه کاملا قابل پیشگیری نیست، حتما تا حد زیادی قابل پیش بینی است تا بتوان از اثرات مخرب آن کاست.

به گزارش «نماینده»، علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس در پیام تسلیتی با مردم سیل زده شمال غرب کشور ابراز همدردی کرد.

متن این پیام به شرح ذیل است: 

واقعه اخیر سیل شدید و مخرب مناطق شمال غرب کشور خصوصا در استان های قهرمان خیز آذربایجان شرقی و غربی و کشته شدن ده ها تن از هموطنان خوب ما، موجی از ناراحتی و اندوه در کشور برپا کرد.

بروز حادثه طبیعی سیل، گرچه کاملا قابل پیشگیری نیست، حتما تا حد زیادی قابل پیش بینی است تا بتوان از اثرات مخرب آن کاست.  در میزان خسارات جانی و مادی سیل اخیر نمی توان هیچ سهمی برای دستگاه های اجرایی در نظر نگرفت.

پیش بینی به موقع سیل با بهره گیری از دانش و مهارت روز و صدور هشدارهای لازم به اهالی منطقه، مدیریت بهینه آب های سطحی، تخلیه مناطق در معرض سیل و ممانعت از تردد در اماکن پرخطر، تجهیز فوری ستادهای مدیریت بحران محلی به تجهیزات جستجوی مفقودین و نهایتا بسیج همه امکانات در استان های معین مواردی است که آنچنان که باید و شاید در حادثه اخیر مراعات نشده اند.

به سهم خود از بروز این واقعه ناگوار، ابراز تاسف و تاثر می نمایم و درگذشت تعدادی از هموطنان عزیز را تسلیت عرض میکنم؛ امیدوارم با تدبیر بیشتر از سوی مسئولان، دیگر شاهد چنین حجمی از تلفات انسانی در حوادث مشابه نباشیم.

علیرضا زاکانی

۲۶ فروردین ۱۳۹۶

نظر شما