شناسهٔ خبر: 135435 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پست ریاست جمهوری نیازمند سوابق مدیریتی بالا است

کدخدایی/2 سخنگوی شورای نگهبان گفت: پست ریاست جمهوری طبق قانون اساسی مقام دوم کشور است و نیازمند سوابق مدیریتی بالا است و قانون اساسی آن را به خوبی ترسیم کرده است.

به گزارش «نماینده»، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان ضمن بازدید از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران اظهارداشت: این حجمی و اشتیاقی که در ثبتنام ها وجود دارد باید اشتیاق واقعی باشد فکر نکنیم که اینجا جشنواره ثبتنام است به هر حال پست ریاست جمهوری طبق قانون اساس مقام دوم کشور است و نیازمند سوابق مدیریتی بالا است و قانون اساس آن را به خوبی ترسیم کرده از رجل مذهبی و سیاسی باشد، رجل مذهبی و سیاسی یک امر بسیار ارزمشمندی است که باید به آن توجه کنیم این نباشد که بیاییم و صرفا یک ثبتنام انجام دهیم.

وی افزود: البته قبول داریم قوانین و مقرار ما هم در این زمینه قوانین خیلی خوبی نیست قوانین حداقلی است و انشالا تلاشی که دوستان در دولت دارد و توجه نمایندگان مجلس لایحه جامع انتخابات به زودی تصویب و اجرا شود و دیگر شاهد این وضعیت نباشیم.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: در پایان هر روز پرونده های ثبت نامی به شورای نگهبان ارسال می شود امیدواریم بتوانیم در فرصت اولیه ۵ روزه اعلام نتیجه کنیم ولی اگر نشد طبق تبصره ماده قانونی امکان ۵ روز دیگر امکان افزودن زمان بررسی صلاحیت ها است.

کدخدایی بیان کرد: فردا شورای نگهبان جلسه بررسی احزار صلاحیت ها را دارد و طبق مواد قانونی بسیاری از افرادی که ثبتنام کرده اند احراز صلاحیت نخواهند شد.

نظر شما