شناسهٔ خبر: 135380 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز

روایتی از پیگیری پرونده ی مرتبط با سلامت مردم در مجلس

ماجرای دستور محرمانه بررسی پرونده تحصیلی زاکانی

زاکانی دقت کردم دیدم تاریخی که پرونده مرا به وزارتخانه برده بودند فردای روز طرح سؤال در کمیسیون بود. این‌ها متأسفانه اصلاً تحمل نظارت مجلس را ندارند یا می‌خواستند به نظر خودشان با من معامله کنند که البته چیزی گیرشان نیامد اما فساد از اینجاها سرچشمه می‌گیرد.

به گزارش «نماینده» کانال تلگرامی دکتر زاکانی روایتی از پیگیری پرونده ی مرتبط با سلامت مردم در مجلس را توسط وی و همچنین حاشیه سازی درباره این موضوع را منتشر کرده است.

متن کامل این گزارش به نقل از دکتر علیرضا زاکانی به شرح ذیل است:

در سال ۸۲ در آزمون دستیاری پزشکی تقلب شد، کار به تظاهرات و تجمع پزشکان در وزارت بهداشت کشید، به دلیل حساسیت بالای موضوع با جان مردم و آبروی نظام سلامت حساس شدم و بنده در مجلس از آقای  پزشکیان وزیر وقت سؤال کردم.

از سال ۷۷ سؤالات آزمون دستیاری تا ۳۵ میلیون تومان فروش می‌رفته، آن‌قدر این‌ها حرفه‌ای عمل می‌کردند که دفترچه آزمون دستیاری سال ۷۷ از ۲۰۰ سؤال ۱۴۶ تا را علامت گذاشته بودند؛ می‌گفتند سر جلسه با خودت خط کش ببر گزینه های الف، ب، ج، د هر کدام یک فاصله جلوتر بود جواب درست است؛ یعنی اگر یک بی‌سواد هم این کار را می‌کرد در بالاترین رشته و بهترین دانشگاه علوم پزشکی کشور قبول می‌شد.

در کمیسیون آموزش وقت، یک گروه سه نفره برای بررسی موضوع مأموریت یافت که بنده هم جزو آن‌ها بودم. آن زمان من دانشجوی دوره تخصصی پزشکی بودم بعداً معاون آموزشی دانشگاهمان می‌گفت از وزارتخانه پرونده من را برده‌اند مطالعه کنند تا ببینند می‌توانند نکته‌ای از آن به دست بیاورند که بتوانند برای فشار بر بنده استفاده کنند.

دقت کردم دیدم تاریخی که پرونده مرا به وزارتخانه برده بودند فردای روز طرح سؤال در کمیسیون بود. این‌ها متأسفانه اصلاً تحمل نظارت مجلس را ندارند یا می‌خواستند به نظر خودشان با من معامله کنند که البته چیزی گیرشان نیامد اما فساد از اینجاها سرچشمه می‌گیرد.

در ۲۱ استان امتحان برگزارشده بود، گروه تحقیق و تفحص ۷ استان را بررسی کردند و در دستگاه قضایی ۶۴ نفر احضار شدند و شبکه فروش سؤالات و متخلفین اقرار نمودند درنهایت تعدادی دستگیر شدند و دادگاه آن‌ها را محکوم کرد و ۲۱ نفر از پزشکان متخلف که سؤال خریده بودند اخراج شدند و دستگاه قضایی به این شبکه رسید که از خود دبیرخانه تخصصی وزارت بهداشت سؤالات را به بیرون می‌فرستادند، این موضوع و فساد مایه سیاهی جامعه پزشکی کشور بود.

نظر شما