شناسهٔ خبر: 135306 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

اینجا پاستور؛ هوا بس ناجوانمردانه سرد است

روحانی نشست خبری رئیس دولت تدبیر و امید که امروز در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد با حاشیه های جالبی همراه بود.

به گزارش «نماینده»، امروز رییس دولت در اقدامی تامل برانگیز و تنها یک روز قبل از آغاز ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری رسانه ها را برای برگزاری نشستی خبری به پاستور دعوت کرد تا پاسخگوی سوال خبرنگاران باشد.

امروز رئیس جمهور بعد از ۳۰ دقیقه سخنرانی به سوالات ۱۵ رسانه داخلی و خارجی پاسخ داد. او در سخنرانی اولیه خود تاکید کرد که بالاترین خیانت این است که کسی به مردم دروغ بگوید.

دنیای اقتصاد، رادیو، یورونیوز، همشهری، اعتماد، کیودو ژاپن، فارس، شبکه خبر، روزنامه ایران، سی سی تی وی چین، ایرنا، صداوسیما، المیادین لبنان، شبستان، و وال استریت ژرنال، ۱۵ رسانه ای بودند که در نشست خبری روحانی فرصت یافتند تا سوال خود را از رئیس دولت یازدهم بپرسند.

وی در پاسخ به این سوال که «در دوره انتخابات قول‌هایی داده‌ بودید که باید شرایط به شکلی باشد که مردم نیازی به یارانه نداشته باشند، این شعار چقدر محقق شده است؟» گفت که این حرف در چهار سال محقق‌شدنی نیست. البته رئیس جمهور در نواختن منتقدان دستی دیرینه دارد طعنه ای هم به آنان زد و گفت: برخی مانند ماشین دودی، فضا را دودآلود می‌کنند که این آسیب‌زننده است.

در زمانیکه روحانی با حرارت به سوال خبرنگاران پاسخ می داد خبرنگاران حاضر در سالن از سرما و پایین بودن دمای محیط در حال لرزیدن بودند. بطوریکه دماسنج دستگاه تلفن همراه یکی از خبرنگاران دمای ۱۵ درجه را نشان می داد.

اما سوال خبرنگار همشهری و جواب رئیس جمهور موجب گرمای سالن شد. این خبرنگار پرسید: «موسم تبلیغات انتخاباتی ۹۲ بود که اقای حسن روحانی در برنامه گفتگوی ویژه خبری کلید خود را درآورد و وعده های ۱۰۰ روزه اقتصادی خود را تکرار کرد تا توانست دل جوانان را نرم کند به امید بهبود معیشت و کاهش بیکاری رای هایی را برای خود بخرد اما حال روزهای آخر دولت است و نه تنها شغلی ایجاد نشد بلکه نرخ رشد بیکاری در برخی استان ها دو رقمی شده است.»

رئیس جمهور که در ظاهر نشان داد از این سوال خوشش آمده گفت: من ۴ سال منتظر این سوال بودم چون این دروغ را مرتب در برخی رسانه‌ها مطرح می‌کنند. من چه زمانی گفتم که ۱۰۰ روزه مشکلات را حل می‌کنم؛ آن چیزی که من گفتم این بود که اگر بتوانم در انتخابات پیروز شوم، کارهای انجام شده در پایان ۱۰۰ روز نخست را اعلام خواهم کرد.

روحانی در عین حال تاکید کرد که آن کسی که یک شبه مشکلات را حل می‌کرد، فرد دیگری بود، ما نیستیم.

این انکارهای روحانی در حالی است که او در اولین برنامه تبلیغاتی‌اش در رسانه ملی ۷ خرداد سال ۹۲ مقابل دوربین برنامه‌ای با اسم «با دوربین» قرار گرفت و گفت: «در برنامه من علاوه بر وجود برنامه، برای مشکلات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و سیاست خارجی برنامه یک ماهه و ۱۰۰ روزه نیز وجود دارد. ما می‌توانیم در زمان کوتاه تحول اقتصادی به وجود آوریم و با ایجاد یک دوره تنفس مشکلات را حل کنیم.»

موسم تبلیغات انتخاباتی ۹۲ بود که آقای حسن روحانی در برنامه گفتگوی ویژه خبری کلید خود را درآورد و وعده های ۱۰۰ روزه اقتصادی خود را تکرار کرد تا توانست دل جوانان را نرم کند به امید بهبود معیشت و کاهش بیکاری رای هایی را برای خود بخرد؛ حال روزهای آخر دولت که باید پاسخگوی چهار سال عملکرد خود باشد؛ وعده ها را منکر شده و آنان را تکذیب می کند!

نظر شما