شناسهٔ خبر: 135296 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

پس از سوال کریمی قدوسی؛

مجلس از توضیحات طیب نیا درباره مصادره اموال ایران و قاچاق قانع شد

طیب نیا نمایندگان مجلس از توضیحات وزیر اقتصاد درباره دو سوال نماینده مشهد در زمینه مصادره اموال ایران توسط آمریکا و قاچاق کالا قانع شدند.

به گزارش «نماینده» در جلسه عغلنی امروز مجلس شورای اسلامی، سه سوال ملی جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از علی طیب نیا، وزیر امور اقتصاد و دارایی در دستور کار قرار گرفت که پس از توضیحات وزیر، نماینده سوال کننده از پاسخ های وزیر به یک سوال قانع شد و اما دو سوال دیگر به دلیل قانع نشدن نماینده به رأی گذاشته شد که نمایندگان توضیحات وزیر را کافی تشخیص دادند.

سوال اول کریمی قدوسی درباره اقدامات انجام شده برای رسیدگی به مشکلات سپرده گذاران موسسه مالی اعتباری میزان بود که پس از توضیحات طیب نیا، کریمی قدوسی اعلام کرد که از پاسخ های وی قانع شده است.

سوال دوم نماینده مردم مشهد نیز مربوط به اقدامات انجام شده برای مقابله با اقدامات آمریکا برای مصادره اموال و دارایی های ملت ایران بود که پس از توضیحات طیب نیا، کریمی قدوسی اعلام کرد که از توضیحات وی قانع نشده است.

سوال سوم نیز درباره اقدامات صورت گرفته برای مقابله با قاچاق کالا از مبادی رسمی کشور بود که کریمی قدوسی از پاسخ های وزیر به این سوال نیز قانع نشد.

در نهایت علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس، هر دو سوال را با هم به رأی گذاشت که نمایندگان با ۸۲ رأی موافق، ۹۴ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در صحن از پاسخ های علی طیب نیا وزیر اقتصاد به دو سوال مورد اشاره قانع شدند.

این نخستین بار بود که رئیس جلسه دو سوال را با هم به رأی گذاشت؛ در موارد مشابه و با توجه به تفاوت سوالات، هر سوال جداگانه به رأی نمایندگان گذاشته می شد.

نظر شما