شناسهٔ خبر: 135121 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

بررسی چشم انداز انتشار کتاب‌های درسی به زبان قومی

کتاب درسی معاون وزیر علوم جمهوری داغستان از تشکیل اتحادیه‌های معلمان برای تمرکز بر هر موضوع درسی خبر داد و گفت: شورایی وابسته به دولت داغستان برای رسیدگی به موضوع آموزش تشکیل خواهد شد.

به گزارش«نماینده»، نشستی به مدیریت دولت جمهوری داغستان در فدراسیون روسیه  پیرامون چشم‌انداز نشر کتاب‌های درسی با درنظر گرفتن ویژگی‌های منطقه‌ای در مدارس پایه جمهوری داغستان برگزار شد. در این نشست جنبه‌های مختلف تامین مالی کار و اقدامات لازم برای گنجاندن کتاب‌های درسی به زبان‌های اقوام ساکن در داغستان و فهرستی از سازمان‌هایی که کار نشر کتب درسی را بر عهده خواهند داشت، مورد بررسی قرار گرفت.

طبق آمار وزارت علوم جمهوری داغستان، طرح اولیه این کتاب‌های درسی با احتساب ویژگی‌های منطقه‌ای و قومی در برنامه آموزشی دانش‌آموزان شهری و روستایی مدارس پایه آماده خواهد شد. این کتب از سپتامبر ۲۰۱۷ به زبان‌های قومی ساکنین داغستان در مدارس توزیع خواهند شد.

به گزارش رایزن فرهنگی ایران از مسکو، یکاترینا تالستیکووا معاون وزیر علوم جمهوری داغستان معتقد است که عمده توجه را باید بر تشکیل اتحادیه‌های معلمین روی هر موضوع درسی متمرکز کرد.

به گفته وی، شورایی وابسته به دولت داغستان برای رسیدگی به موضوع آموزش تشکیل می‌شود. موضوع دیگر در بحث و گفتگوها، هماهنگ کردن تعاملات بین سازمان‌های وابسته و نهادهای اجرایی دولت در حین آموزش کودکانی است که کم توان یا ناتوان هستند.

نظر شما