شناسهٔ خبر: 134463 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ضعف مدیریت در حوادث پتروشیمی مشهود است

لاهوتی43 نماینده مردم لنگرود در مجلس ضمن انتقاد از مدیریت مراکز پتروشیمی گفت: استهلاک صنایع نفتی موجب وقوع حوادث می‌شود.

به گزارش«نماینده»، مهرداد بائوج لاهوتی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۲ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان ارائه گزارش کمیسیون انرژی در خصوص حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا بندر ماهشهر گفت: حوادث اخیر نفتی همگی دارای شباهت هایی نظیر نشت لوله‌ها بوده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران نتوانستند بحران پیش آمده را کنترل کنند و همین مسئله موجب تکرار حوادث شده است.

وی در ادامه گفت: فرسودگی تجهیزات در صنایع نفتی با عمر بالای ۵۰ سال یک دغدغه است و متأسفانه ما تاکنون اقدامی در جهت نوسازی انجام نداده‌ایم.

بائوج لاهوتی گفت: در یکی از حوادث نفتی اخیر دو روز قبل از وقوع سانحه یکی از شیرها تعمیر شده بود و در همان نقطه آتش‌سوزی به وقوع پیوست. با تعمیر مداوم نمی‌توان فرسودگی تجهیزات را جبران کرد.

نماینده مرم لنگرود در مجلس با انتقاد از فرسودگی تجهیزات آتش نشانی در کشور گفت: فقدان تجهیزات سیستم اطفاء حریق موضوعی است که در تشدید تبعات حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا بندر ماهشهر مشهود است.

وی تصریح کرد: اکثر شهرداری‌های کشور از فقدان تجهیزات اطفاء حریق رنج می‌برند و متأسفانه این موضوع در صنایع نفتی کشور نیز وجود دارد.

مدیران پروازی؛ دغدغه‌ای در کشور

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران پروازی یکی از دلایل حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا بندر ماهشهر هستند.

وی در ادامه افزود: مدیران پروازی در کشور به مسئله عذاب‌آور تبدیل شده اند؛ هر مدیری که مسئولیتی را قبول می‌کند باید در محل حضور داشته باشد.

بائوج لاهوتی گفت: مگر می‌شود  مدیری در محل حضور نداشته باشد و توانایی کنترل مسائل مرتبط را داشته باشد، ما نیازمند آن هستیم که از مدیران بومی یا مقیم استفاده کنیم.

وی با انتقاد از نحوه خصوصی‌سازی پتروشیمی بوعلی سینا گفت: عدم رضایت پرسنل این پتروشیمی پس از خصوصی‌سازی صنایع مسئله‌ای است که روی علل حادثه آتش سوزی سنگینی می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: در جایی که پرسنل از نحوه مدیریت و بلاتکلیفی رضایت نداشته باشند نمی‌توان انتظار نتیجه داشت.

وی خاطر نشان کرد: عدم فرماندهی در بحران‌ها عذاب بزرگی است؛ از مجموع ۳۸ نوع بلایای طبیعی؛ کشورمان با ۳۶ نوع آن مواجه است و ما متأسفانه در حوادث طبیعی و غیرطبیعی از فقدان مدیریت رنج می‌بریم.

نظر شما