شناسهٔ خبر: 134461 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حقوق و معوقه فراموش شده کارگران و بازنشستگان باید در اولویت قرار گیرد

زرآبادی عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس، با بیان اینکه حقوق و معوقه فراموش شده کارگران و بازنشستگان باید در اولویت قرار گیرد، گفت: چرا بازنشستگان از دریافت حقوق های قانونی خود محروم بوده و با تاخیرهای طولانی در پرداخت مواجه هستند.

به گزارش«نماینده» سیده حمیده زرآبادی در صحن علنی امروز (یک شنبه، ۲۲ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با تسلیت به مناسبت سالروز وفات حضرت ام البنین، اسوه ثبات و پایداری و همچنین تبریک به مناسبت تولد حضرت فاطمه و روز زن، گفت: امروز همگی به اهمیت حضور بانوان در عرصه های مختلف، احقاق حقوق و تحقق عدالت جنسیتی بر مبنای فقهی و شرعی دین مبین اسلام و همچنین اصول مطروحه در قانون اساسی تاکید داریم اما تا چه میزان این نگاه و رویکرد در قبال نیمی از افراد جامعه اجرایی می شود. اگر به سراغ مصادیق برویم خواهیم دید که در مجلس که عصاره فضائل ملت است سهم بانوان در آن کمتر از ۶ درصد است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، افزود: البته این نسبیت را می توان در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، ورزشی، اقتصادی و فرهنگی مشاهده کرد. امروزه یکی از مهمترین شاخص های توسعه پایدار جامعه میزان مشارکت بانوان است؛ حقیقتی که متاسفانه در حوزه بانوان به رفع تکلیف مبدل گشته تا همه چیز را با انتخاب چند مدیر و مسئول زن تمام شده بدانیم اما متاسفانه باید گفت که ما جز شعار و وعده دادن هیچ اقدام اساسی و بنیادینی در حوزه بانوان انجام نداده ایم.

وی یادآور شد: تقاضا دارم بار دیگر آمارهای طلاق، اعتیاد و بزه های اجتماعی در حوزه بانوان را مورد بررسی قرار دهید تا شاید تلنگری باشد و آگاه شویم و بدانیم که در راستای کاهش آسیب های اجتماعی زنان که آمارهای آن جز شرمندگی هیچ ندارد چه تدبیری اندیشیده ایم؟

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: در جهت تحکیم بنیان خانواده که از سیاست های ابلاغی مورد تاکید مقام معظم رهبری است چه اقدام و عملی انجام داده ایم؟ آسیب هایی چون اسیدپاشی، بدسرپرستی، کارتن خوابی، اعتیاد، فسادهای اخلاقی و عدم تمکین از عرف و شرع جامعه نتیجه تقلید از الگوهای شکست خورده و همچنین برخی کج فهمی ها نسبت به موضوع خانواده و جایگاه و شان زن در جامعه است.

زرآبادی ادامه داد: بر اساس همین مبنا و نگاه  غلط با آسیب هایی از این دست روبرو شده ایم که نیاز به قانونگذاری دقیق و سنجیده برای اصلاح و بهبود وضعیت زنان و ایجاد پیوند در حوزه های کارشناسی و اجرایی هستیم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس دهم، با بیان اینکه برای تحقق افزایش مشارکت حقیقی بانوان باید در راستای توانمندسازی بانوان و توجه به مباحث فرهنگی حرکت کرد، گفت: قریب به یک سال از عمر مجلس دهم می گذرد؛ مجلسی که با عبور از فراز و نشیب ها و صبر و بردباری در مقابل تمامی هجمه ها، بی مهری ها و بی اخلاقی ها بر آرمان های خویش و ارزش های انقلاب ایستادگی کرد و تمامی تلاش خود را به کار برد تا در راستای احقاق حقوق حقه آحاد ملت بر پای عهدی که با مردم بسته است پایدار بماند.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مجلس دهم مجلسی ولایی، دغدغه مند، پویا و جوان است، تصریح کرد: مجلس دهم اهل تعامل است نه سازش و معامله؛ مجلسی که جسور و شجاع است نه اهل تندروی و در راستای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و حفظ منافع ملی کشور با قوای دیگر گفت و گو، تعامل و رایزنی انجام می دهد و از سویی با دقت و حساسیت تمامی مسائل را مورد بررسی، واکاوی و نقد قرار می دهد.

وی ادامه داد: ترجیح منافع شخصی به منافع جمعی به عنوان مانعی بزرگ در جهت میل به وظیفه اصلی نمایندگی و همچنین پیگیری مطالبات و استیفای حقوق مردم آسیب های جبران ناپذیر را دنبال خواهد کرد؛ تردیدی نیست که مجلس هرگز اجازه نمی دهد تا هر مسئول و مدیری در هر ارگان و نهادی به خود اجازه دهد حق و حقوق مردم را نادیده بگیرد؛ نباید فراموش کرد که مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند و تمامی مسئولان و مدیران با هر نام و عنوانی در مقابل مردم مسئول بوده و باید پاسخگوی ملت باشند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه مردم حوزه انتخابیه مردمی فرهیخته، انقلابی و نجیب هستند که به شایستگی نام شهر و دیار خود را پرآوازه کرده اند، گفت: مردم استان قزوین با ظرفیت های بالای صنعتی، کشاورزی، گردشگری و هنرمندان بزرگ و شناخته شده هرگز آنچنان که شایسته نام و عملکرد آنها بوده مورد توجه قرار نگرفتند.

زرآبادی خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: چرا باید کارگران کارخانه های بزرگ استان قربانی سوء مدیریت و شاهد وعده های توخالی برخی مسئولان باشند و در آستانه سال نو هر روز در مقابل نهادها و ارگان ها حقوق حقه و مسلم خود را طلب کنند؟ جناب اقای نعمت زاده و ربیعی! اگر گوش شنوایی برای شنیدن دردهای کارگران دارید رنج و سختی کارخانه های کنتورسازی، شیشه قزوین، کارتن پارس و ... را نظاره گر باشید که برخی بیش از یک سال می شود حقوق دریافت نکرده اند؛ فراموش نکنید که ما به مردم مدیون هستیم نه آنها به ما.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس دهم، با بیان اینکه حقوق و معوقه فراموش شده کارگران و بازنشستگان باید در اولویت قرار گیرد، یادآور شد: چرا بازنشستگان از دریافت حقوق های قانونی خود محروم بوده و با تاخیرهای طولانی در پرداخت مواجه هستند.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی، خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: هنرمندان استان قزوین پایتخت خوشنویسی ایران سال ها است که از محرومیت ها و بی مهری ها رنج برده و از امنیت شغلی و بیمه بهره مند نیستند؛ هنرمندان استان قزوین در عرصه های مختلف کشوری و بین المللی بارها نبوغ و توانمندی خود را نشان داده اند امروزنوبت شما است که تقید خود به هنر و تعهد نسبت به هنرمندان استان قزوین را در فرآیند مدیریتی خود نشان دهید.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه میراث فرهنگی و صنایع دستی استان قزوین نیازمند توجه بیشتر و مدیریتی تخصصی است خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: با توجه بیشتر به میراث فرهنگی و صنایع دستی می توان از ظرفیت عظیم آن در حوزه تاریخی، گردشگری و صنایع دستی به بهترین نحو استفاده کرد.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه آمار بیکاری در آبیک بالاتر از میانگین کشوری است، تصریح کرد: معضل بیکاری جوانان قزوینی را با آسیب های اجتماعی بسیاری از جمله اعتیاد، طلاق و مشکلات بسیاری برای ازدواج روبرو ساخته است؛ آیا قرار است تنها برای شعار دادن و سخنرانی کردن در بین مردم حاضر شویم و برنامه ای برای رفع دغدغه ها و مشکلات نداشته باشیم؛ چرا باید استان قزوین با وجود پتانسیل ها و ظرفیت های کم نظیر و سرشار در حوزه صنعت، گردشگری، کشاورزی و ورزش و نیروی توانمند انسانی در پیچ وخم شعار و شعارزدگی گرفتار گردد و مردم فرهیخته و انقلابی قزوین برای پیگیری مطالبات به حق خویش هر روز با سرگردانی در راهرو برخی ادارات و نهادها پله های ناامیدی را بالا و پایین بروند.

نظر شما