شناسهٔ خبر: 134134 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

۹۲۰۰ کودک دور مانده از تحصیل در پایتخت شناسایی شد

میدری.jpg معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شناسایی ۹۲۰۰ کودک مانده از تحصیل در استان تهران خبر داد و گفت: با خانواده‌های این افراد تماسل حاصل شده و در راستای بازگشت آنها به مراکز آموزشی فعالیت لازم صورت گرفته است.

به گزارش «نماینده»، احمد میدری شامگاه یکشنبه در جشنواره نیکوکارآفرین به اهداف این جشنواره اشاره کرد و گفت: معیار این جشنواره شناسایی و تقدیر از کارآفرینانی است که در سال ۹۵ تعداد بیمه‌ شده‌های خود را در محل کار افزایش داده‌اند و به اشتغالزایی توجه کردند.  

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: کارآفرینانی که اشتغالزایی دقت می‌کنند به طور حتم مدیران موفق اقتصاد مقاومتی هستند و باید از آنها قدردانی کرد.  

وی هدف دیگر همایش را سیاستگذاری مبتنی بر داده‌های علمی دانست و افزود: سیاستگذاری مبتنی بر داده‌های علمی و حرکت در این مسیر مورد توجه جدی ما قرار دارد.  

میدری تصریح کرد: سال‌های متمادی آمار اشتغال براساس نمونه‌گیری انجام می‌گرفت اما در این دولت آمار کسانی که بیمه می‌شوند با میانگین شغلی مورد بررسی قرار می‌گیرد و با آمار ثبتی در کشور توجه می‌کنیم.  

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  درباره موضوع کودکان بازمانده از تحصیل نیز گفت: بحث کودکان بازمانده از تحصیل را به طور جد دنبال می‌کنیم به عنوان نمونه در استان تهران ۹۲۰۰ کودک شناسایی شده‌اند و با خانواده‌های آنها تماس گرفته‌ایم و در حد امکان شرایط را برای این کودکان فراهم خواهیم آورد.

وی تصریح کرد: موسسات خیریه نیز تاثیرگذاری بسزایی در جهت اشتغالزایی و همچنین بازگشت کودکان کار دارند و سامانه‌ای به این منظور با کمک موسسات خیریه راه‌اندازی شده تا خانواده‌های دارای مشکلات مالی و کودکان آنها مورد توجه قرار بگیرد.  

میدری تصریح کرد: به طور قطع کارآفرینان و فعالان اقتصادی که به اشتغالزایی در اقتصاد مقاومتی توجه کنند شناسایی می‌شوند و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.  

نظر شما