شناسهٔ خبر: 133897 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مصوبه دولت برای کاهش تعرفه واردات محصولات کشاورزی با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی همخوانی ندارد

شاعری نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش تعرفه واردات محصولات کشاورزی مغایر با اقتصاد مقاومتی است و مصوبه دولت برای کاهش تعرفه واردات برخی محصولات تا نزدیک صفر مغایر با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش «نماینده»، علی‌محمد شاعری در تذکر خود در جلسه علنی امروز مجلس (۹ اسفندماه ۹۵) گفت: خساراتی که بارندگی‌های اخیر در استان‌های بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ‌ کرمان و فارس به همراه داشت به بخش کشاورزی وارد آورده روی کاغذ ۹۱۶ میلیارد تومان است که دولت حدود ۲۰ میلیارد تومان برای کمک به کشاورزان این استان‌ها مصوب کرده و من از وزیر کشور می‌خواهم از حقوق کشاورزان در این باره دفاع کند.

وی افزود: ما شاهد کاهش تعرفه واردات هشت قلم محصول کشاورزی در سال اقتصاد مقاومتی تا حد صفر هستیم. مصوبه دولت برای کاهش تعرفه واردات برنج، موز، کره، گوشت قرمز و حبوبات هیچ تناسبی با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ندارد و این اقدام یعنی باز کردن دروازه‌های کشور به روی محصولات خارجی.

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حالیکه نرخ تورم در کشور ۸.۸ درصد اعلام شده افزایش ۲ درصدی برای قیمت خرید تضمینی گندم از سوی شورای اقتصاد صحیح نیست و من از رئیس‌جمهور می‌خواهم در خصوص این مصوبه شورای اقتصاد تجدید نظر کند.

نظر شما