شناسهٔ خبر: 133813 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مصوبه مجلس برای مقابله با اقدام «ترامپ»

مجلس نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای برای مقابله با اقدام «ترامپ» با اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای جذب نیروی انسانی و سرمایه‌های ایرانیان مقیم آمریکا موافقت کردند.

به گزارش «نماینده»، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه) پارلمان و در پایان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۹۶، بندی را الحاق کردند که در راستای مقابله با اقدام ترامپ در زمینه ممنوعیت ورود اتباع کشورهای مسلمان از جمله ایران به آمریکا بود.

کوهکن نماینده لنجان در این خصوص گفت: آغوش ما به سوی همه ایرانیان مقیم آمریکا باز است، طبق پیشنهاد تعدادی از نمایندگان مجلس از محل سهام قابل واگذاری جدول ۱۸ مقرر شد ۲ هزار میلیارد ریال در اختیار وزارت علوم و وزارت اقتصاد قرار گیرد تا برای جذب نیروی انسانی و سرمایه‌های ایرانیان مقیم آمریکا استفاده شود.

وی افزود: این مصوبه برای ایرانیان مقیم آمریکا که از محل تصمیم نابخردانه ترامپ آسیب می‌بینند، یک پیام روشن دارد، ما به دنیا اعلام می‌کنیم که جمهوری اسلامی برای تک‌تک اتباع خود در دنیا ارزش قائل است و اگر در یک نقطه از دنیا به آنها نامهربانی شود، ما با اختصاص امکانات آغوش‌مان را به روی آنها باز می‌کنیم.

در ادامه این جلسه، علی لاریجانی رئیس مجلس متن کامل این مصوبه را قرائت کرد که به شرح ذیل است:

طبق این مصوبه، دولت مکلف شد جهت جذب نیروی انسانی و سرمایه‌های ایرانیان مقیم آمریکا در سال ۹۶ مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان در اختیار وزارتخانه‌های آموزش عالی و اقتصاد بالمناسبت از محل سهام قابل واگذاری در جدول شماره ۱۸ بگذارد.

رئیس مجلس تصریح کرد: این مصوبه واکنشی به اقدام دولت آمریکاست تا از ایرانیان استقبال شود.

این بند که دولت نیز با ان موافق بود، با ۱۵۰ رأی موافق، ۱۹ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در صحن علنی به تصویب رسید.

نظر شما