شناسهٔ خبر: 133757 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

۸۰ هزار میلیارد اوراق بهادار چهار برابر عملکرد عمرانی دولت است

فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آباد گفت: ۸۰ هزار میلیارد تومان اوراق بهادار توسط دولت که مورد تصویب مجلس قرار گرفت، رقمی حدود چهار برابر عملکرد عمرانی کشور در سال های اخیر است.

به گزارش «نماینده»، حشمت اله فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی امروز شنبه هفتم اسفند در جلسه علنی مجلس و هنگام بررسی تبصره ۵ لایحه بودجه سال ۹۶ کل کشور طی اخطار اصل ۵۵ قانون اساسی گفت: دیوان محاسبات باید گزارش خود را درباره لایحه بودجه کل کشور ارائه کند.

وی موارد ذکر شده در تبصره مزبور را موجب ایجاد توقع در جامعه خواند و افزود: براساس مصوبه نمایندگان رقمی حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان اوراق بهادار توسط دولت صادر می شود که رقمی در حدود چهار برابر عملکرد عمرانی کشور در سال های اخیر است.

فلاحت پیشه با تأکید بر این که بدهی دولت در حوزه های دانش بنیان، بدهی پیمانکاران و خرید تضمینی محصولات کشاورزی در میان مردم ایجاد توقع می کند، گفت: اخطار من خطاب به دیوان محاسبات است که باید هرچه سریع تر گزارش عملکرد در زمینه فروش اوراق قرضه را ارائه کند تا نمایندگان بدانند به چه میزان استقراض دولت محقق شده است.

بنابر این گزارش، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ بیان داشت: گزارش دیوان محاسبات به مجلس ارائه شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: میزان بالای نرخ اوراق قرضه در لایحه بودجه ۹۶ به عنوان یک ایراد مطرح است، اما دولت می گوید که با مشکل بودجه مواجه است و چاره ای جز استقراض ندارد.

نظر شما