شناسهٔ خبر: 133756 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بازپرداخت اصل و سود اوراق سررسید شده با انتشار اوراق اسلامی ربای مسلم است

ابطحی43 نماینده خمینی شهر در مجلس، اجازه به دولت جهت بازپرداخت اصل و سود اوراق سررسید شده در سال ۱۳۹۶ با انتشار اوراق اسلامی را ربای مسلم خواند و گفت: این بند لایحه بودجه به معنای تعویق بدهی‌ها و ایجاد هرم های جدید در دولت است.

به گزارش «نماینده»، سیدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز شنبه هفتم اسفند و در جریان بررسی بند ح تبصره ۵ لایحه بودجه سال ۹۶ کل کشور با اخطاری طبق اصل ۴ قانون اساسی گفت: این بند از تبصره ۵ لایحه بودجه ربای مسلم است.

وی با اشاره به این طبق بند ح به دولت اجازه داده می‌شود جهت بازپرداخت اصل و سود اوراق سررسید شده در سال ۱۳۹۶ تـا معادل ۵۰ هزار میلیارد ریال اوراق اسلامی با سررسید تا پنجساله منتشر کند و اصل و سود و هزینه‌های مترتب بر انتشار این اوراق نیز در بودجه‌های سنواتی کل کشور پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: این بند به معنای تعویق بدهی های و ایجاد هرم های جدید در دولت است.  

ابطحی در ادامه خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شما در زمان بررسی لایحه برنامه پنجم توسعه هم بحث «فاینانس اسلامی» را مطرح کردید اما شورای نگهبان، آن را رد کرد.

به گزارش فارس، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار نماینده خمینی شهر اظهار داشت: اخطار شما روشن نیست و پیشتر هم مواردی از این دست داشته ایم که به تأیید شورای نگهبان رسیده است.

نظر شما