شناسهٔ خبر: 133594 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

امروز ملت فلسطین در مظلومیت مضاعف قرار دارد

لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تلاش رژیم صهیونیستی برای کاهش توجه جهان به مسئله فلسطین گفت: امروز ملت فلسطین در مظلومیت مضاعف قرار دارد.

به گزارش «نماینده»، علی لاریجانی در سخنرانی افتتاحیه ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با اشاره به تأکیدات اصول سوم، یازدهم، چهاردهم، ۱۵۲ و ۱۵۴ قانون اساسی بر دو موضوع، گفت: این دو موضوع شامل تلاش جهت وحدت ملل اسلامی در همه ابعاد و نیز حمایت بی‌دریغ از مستضعفان و دفاع از مبارزه آنان است.

وی افزود: مردم شریف فلسطین در این زمانه سرآمد مظلومیت هستند و همه باید در جهت حمایت از آنها جدی باشند.

رئیس‌ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امام راحل رضوان الله علیه نیز در وصیتنامه سیاسی ـ الهی خویش همگان را به حمایت بی‌دریغ از فلسطین و مبارزه با غده سرطانی منطقه یعنی رژیم صهیونیستی سفارش کرده‌اند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی نیز قانونی را در این زمینه تصویب کرد که این اجلاس از ثمرات آن است.

وی با بیان اینکه امروز ملت فلسطین در مظلومیت مضاعف قرار دارد، اظهار داشت: از یکسو رژیم بدخیم صهیونیستی، فشارهای خود را افزایش داده و با تصویب کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی)، شهرک‌سازی در کرانه باختری و قدس شریف افزایش یافته است و از سوی دیگر در نهایت تدبیر، به آشفتگی در منطقه دامن می‌زند و با گستاخی به دنبال آن است که کشورهای اسلامی را دچار فرسایش درونی کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر رژیم صهیونیستی موذیانه به دنبال رخنه در کشورهای منطقه است تا آنها جای دشمن اصلی را با دشمن موهوم اشتباه بگیرند؛ لذا این همایش در چنین مقطع حساسی بروز یافته و مأموریتی سنگین در راستای وفاق مسلمانان با محوریت حمایت از ملت فلسطین بر عهده دارد.

لاریجانی ابراز امیدواری کرد که چنین همایشی در جهت تحقق این هدف تعالی‌بخش مؤثر باشد.

نظر شما