شناسهٔ خبر: 133370 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

محسن هاشمی: فرزندان هاشمی علاقه ای به کار سیاسی ندارند

محسن هاشمی محسن هاشمی می گوید: فرزندان مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی خیلی در مسائل سیاسی ورود نداریم که بخواهیم جذب جناح خاصی شویم.

به گزارش «نماینده»، محسن هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه رابطه آیت‌الله هاشمی با  روحانی ارتباطی حدود چهل ساله و بسیار نزدیک بود، گفت: ایشان آقای روحانی را در مجلس شورای اسلامی و بعد در دولت و شورای عالی امنیت ملی و سپس در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ بعنوان معتمد و همکار نزدیک خود انتخاب کردند.

وی خاطرنشان کرد: در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ نیز حمایتی سرنوشت ساز از ایشان انجام دادند. گفتمان دولت تدبیر و امید، اعتدال است که برگرفته از مکتب فکری آیت‌الله هاشمی است. قطعا رحلت ایشان برای رئیس‌جمهوری واقعه تلخ و سختی بوده است؛ اما نگاه و نوع تفکر و مواضع آقای هاشمی برای افکارعمومی روشن است و مردم می‌دانند ایشان چگونه فکر می‌کرد و چه مسیری را برای رشد کشور مفید می‌دانست.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران درخصوص فعالیت سیاسی فرزندان مرحوم هاشمی رفسنجانی، گفت: ما در حال حاضر هیچ یک مسئولیت سیاسی یا دولتی نداریم که همراهی یا عدم همراهی با دولت برای‌مان مسأله باشد اما فرزندان و نزدیکان آقای هاشمی رابطه نزدیکی با دولت روحانی دارند.

هاشمی با بیان اینکه  آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، شخصیت سیاسی برجسته‌ای بود و به روایتی سیاست در ایران، با وی تعریف و شناخته می‌شد، افزود: اما فرزندان ایشان هیچ‌یک مشی سیاسی ندارند و اگر دو تن از ما(فرزندان ایشان) در حزب کارگزاران و دو نفر در حزب اعتدال و توسعه عضویت داریم بیشتر به دلیل نزدیکی این دو حزب به مواضع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود. ما خیلی در مسائل سیاسی ورود نداریم که بخواهیم جذب جناح خاصی شویم.

وی اضافه کرد: در میان فرزندان آیت‌الله هاشمی، من و خواهرم فائزه عضو حزب کارگزاران هستیم و فاطمه و یاسر عضو حزب اعتدال و توسعه. این عضویت نیز به‌دلیل اصرار مؤسسین حزب صورت گرفته است؛ چراکه آنها خود را نزدیک و همسو با آقای هاشمی می‌دانستند و دوست داشتند با عضویت ما، با ایشان ارتباط و انتساب بهتری پیدا کنند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: اصولا ما شخصیتمان سیاسی نیست که علاقه ای به عضویت جدی و فعال دراحزاب داشته باشیم، چه برسد که حزبی تأسیس کنیم. بنابراین بنای بر تأسیس حزب یا فعالیت سیاسی و جناحی نداریم.

نظر شما