شناسهٔ خبر: 133368 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز

دولت بدیهیات دیپلماسی را هم نمی داند

کوشکی کوشکی گفت:اقدامات دولت در طول این سه سال و نیم اخیر این باور را تقویت می کند که دوستان نه تنها دیپلماسی نمی دانند بلکه بدیهیات دیپلماسی را هم نمی دانند.

به گزارش «نماینده» محمد صادق کوشکی استاد دانشگاه تهران و کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به  حضور مسئولان دولتی در منزل سفیر سوئد اظهار داشت: دولت آقای روحانی یکی از شعارهای اساسی اش دیپلماسی بود و با این عنوان که دیگران دیپلماسی نمی دانستند و ما دیپلماسی می دانیم وارد عرصه رقابت شدند و دولت را در اختیار گرفتند اما اقداماتی که در طول این سه سال و نیم اخیر از سوی دولت مشاهده شده است این باور را تقویت می کند که دوستان نه تنها دیپلماسی نمی دانند بلکه بدیهیات دیپلماسی را هم نمی دانند.
وی افزود: دولتی ها نه تنها دیپلمات های قابلی نیستند بلکه بدیهیات را هم نمی دانند، رسم است که شاید مقامات خارجی به عنوان مهمان وارد منزل یکی از مقامات کشور میزبان شوند و گفت و گو های غیر رسمی دنبال شود اما برعکس آن اتفاق عجیبی است که رخ داده،  آن هم نه با کشوری بزرگ بلکه کشوری مانند سوئد.
کوشکی تصریح کرد: اینکه چرا مقامات ایرانی حاضر شدند به دعوت سفیر سوئد پاسخ دهند و به منزل ایشان بروند از بدیهیات دیپلماسی است که چون اینجا ایران است آن کسی که باید میزبان باشد طرف ایرانی باید باشد و نه طرف سوئدی.
این استاد دانشگاه بیان داشت: این سوال بزرگی است که هر کسی که مدت کوتاهی فضای دیپلماسی را درک کرده باشد این نکته دیپلماسی را می داند اینکه چرا مقامات دولت تدبیر و امید چنین خبط و خطایی را انجام دادند به این نتیجه می رسیم که دوستان در خیلی حرمت و پرستیژ جمهوری اسلامی برای آنها اعتبار و ارزش ندارد.
 

نظر شما