شناسهٔ خبر: 133293 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دولت برای بحران خوزستان نه پیش‌بینی می‌کند و نه پیشگیری

ترقی 43 عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: برخورد منفعلانه با حوادثی همچون بحران خوزستان، عدم دوراندیشی دولت را نشان می‌دهد. دولتی که نام خود را دولت تدبیر نهاده پس کجا و کی قرار است تدبیر کند؟

به گزارش «نماینده» حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، با اشاره به بحران خوزستان اظهار داشت: دولت از ابتدای شروع کار یعنی زمانی که برف سنگین در استان ایلام شروع شد، ناتوانی خود در مقابله با حوادث محیط زیستی و اجتماعی را نشان داد.

وی افزود: یکی از دلایل کندی در رسیدگی به این گونه حوادث‌ به دلیل این است که عناصر دولت جوان و با نشاط نیستند و اغلب پشت‌میزنشین هستند. بنابراین دولت آمادگی خود را با بحران‌ها از لحاظ تجهیز ستادهای مقابله با بحران را تقویت نکرده و به عبارتی درجا زده است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تأکید کرد: امروز شاهد نارضایتی مردم از مسئولان پس از وقوع حادثه هستیم و حوادث طبیعی در خوزستان، ‌ سیستان و بلوچستان نشان داده که دولت برای مقابله با این نوع بحران‌ها، مثبت و مفید عمل نکرده است.

ترقی با تأکید بر اینکه دولت برای مقابله با حوادث زیست‌محیطی، ستاد قوی با امکانات بالا تشکیل دهد، گفت: برخوردهای اورژانسی و مداوا هرچند که می‌تواند تا حدودی مفید باشد، ‌ اما فقط توسط نیروهای انقلابی ممکن است که میزان این نیروها در بدنه دولت بسیار کم است.

وی با بیان اینکه بحران خوزستان مسئله امروز نیست، ‌ بلکه ریزگردها سالیان سال است که در این استان وجود دارد، تصریح کرد: مشکل از اینجاست که این حوادث نه پیش‌بینی می‌شود و نه پیشگیری.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: برخورد منفعلانه با حوادثی همچون بحران خوزستان، عدم دوراندیشی دولت را نشان می‌دهد و دولتی که نام خود را دولت تدبیر نهاده، پس کجا قرار است تدبیراندیشی کند؟

نظر شما