شناسهٔ خبر: 133088 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اظهارات انتخاباتی سخنگوی دولت/بودن روحانی به نفع نفع ملت است

نوبخت سخنگوی دولت گفت: عروسی یک جریان‌های سیاسی مخالف خواهد بود که فضایی ایجاد شود که آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور محبوب و معقول در انتخابات شرکت نکند.

 به گزارش «نماینده» محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: عیدی کارمندان دولت همزمان با حقوق بهمن ماه پرداخت می‌شود و همچنین تلاش می‌کنیم حقوق اسفندماه کارکنان دولت و دستگاه‌های اجرایی را ۱۵ تا ۲۰ اسفندماه پرداخت کنیم.

نوبخت در ادامه سخنان خود گفت: براساس گزارش اخیر صندوق بین‌المللی پول، ایران هجدهمین قدرت بزرگ اقتصادی در جهان است. همچنین بر اساس گزارش‌های این صندوق، جمهوری اسلامی ایران باثبات‌ترین اقتصاد را در منطقه دارد. البته مشکلات فراوانی داریم و از آن مطلعیم و باید برای رفع آن ها تلاش کنیم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: براساس آخرین گزارش ۱۸ بهمن ماه به ۲۱ هزار و ۱۴۴ واحد تولیدی نیمه فعال و غیرفعال ۱۴ هزار ۸۲۸ میلیارد و ۵۴۴ میلیون تومان تسهیلات داده شده است. البته ادعا نداریم که به همه واحدهای متقاضی تسهیلات داده‌ایم بلکه تا جایی که توانمان باشد نسبت به ارائه تسهیلات اقدام خواهیم کرد و این روند نیز ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: همچنین طبق آخرین گزارش‌ها نیز حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی به دستگاه‌های اجرایی تخصیص دادیم.

نوبخت در پاسخ به این سوال که برخی رسانه‌ها از انتصاب آقای شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی روحانی خبر داده‌اند آیا این مطلب را تایید می‌کنید یا خیر؟ گفت: این خبر را از رسانه‌ها دریافت کرده‌ام. مطمئن باشید هر اقدامی بخواهیم انجام دهیم، در چارچوب قانون خواهد بود. این خبر را من هم مانند شما شنیده‌ام و از داخل خبر ندارم. مطمئن باشید اگر بخواهد اتفاقی بیوفتد ما حتما قوانین و مقرراتی را بیشتر رعایت خواهیم کرد تا مشکلی پیش نیاید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پول‌های بلوکه شده ایران بعد از برجام آزاد شده و آیا با روی کار آمدن ترامپ آزادسازی این پولها با مشکل مواجه نخواهد شد؟ گفت: آنچه که تعهد شد برای رفع بلوکه پولها، آنها انجام شد، منتهی بخشی از پول‌های ما مثلا در هند است و هند که می‌خواهد این پول را پرداخت کند، عذری از نظر تحریم ندارد که بخواهد پرداخت کند و بگوید شما تحریم هستید و نمی توانیم، الان هیچ عذری نیست و اکنون که می‌خواهند بعضی از آن معوقات را به ایران پرداخت کنند ممکن است یک اخلالی و تعللی و از این دست مشکلات در برخی کشورها داریم ولی در کل ما همه آن چیزی هایی که داشتیم آزاد شده است.

نوبخت در پاسخ به این سوال که آیا فشارهایی بر آقای روحانی برای نیامدن در انتخابات٩٦ وجود دارد یا خیر گفت: اینکه فشارهایی وجود دارد که ایشان کاندیدا نشوند، این ها در حد اظهارنظرهای رسانه ای است، از هیج جایی که به ایشان فشارهای رسمی وارد شود نه اینطور نیست، البته عروسی یک جریان های سیاسی مخالف خواهد بود که فضایی ایجاد شود که آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور محبوب و معقول در انتخابات شرکت نکند.

سخنگوی دولت افزود: واقعا ایشان فردی فهیم و زیرک برای خدمت به مردم هستند و البته در کشور ما انسان های فهیم و زیرک زیاد وجود دارد اما کسی که جا افتاده و دارد خدمت می کند و در برابر این دنیایی که همه با پیچیدگی دنبال منافع خود هستند کسانی که مدافع منافع ما باشند و آدم های فهیم و زیرک و باتدبیر باشند به نفع ملت است و انشالله آنچه که خیر نظام است انجام شود.

نوبخت در پاسخ به این سوال که تحریم‌های ایران علیه آمریکا شامل چه مواردی است و چه زمانی اعلام خواهد شد؟ گفت: این موضوع یکی از بحث هایی بود که در روز شنبه این هفته در یک جلسه مهم و موثر نظام داشتیم، وزارت‌خارجه قبول مسئولیت داشت که با همکاری دستگاه های مختلف این موارد را احصا و شناسایی کند.

سخنگوی دولت افزود: باید بدانیم اگر هم قرار است اقدام متقابلی انجام دهیم در چه عرصه هایی است و باید این اقدام سنجیده صورت بگیرد و همچنین باید بسیار مقبول عمل کنیم، ضمن اینکه قاطع باشد زیرا اقتدار ملی مان بسیار با اهمیت است، لذا بر روی این موارد دارد کار می شود و هر زمانی آماده شود و آن را گزارش خواهم کرد.

ادامه دارد ...

نظر شما