شناسهٔ خبر: 133030 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

انتقال قدرت از نسل قدیم به نسل جوان در حال انجام است

سلطانی فر43 وزیر ورزش و جوانان گفت: اگر باورهای انقلاب را بتوانیم به نسل جدید انتقال دهیم آن وقت خیالمان راحت است و کار انتقال قدرت از نسل قدیم به نسل جوان در حال انجام است.

به گزارش «نماینده» مسعود سلطانی فر با اشاره به دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در ۳۸ سال گذشته از دلایل پیروزی انقلاب و ادامه مسیر آن به دستان جوانان نسل امروز گفت.

وی افزود: در بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد تظاهرات به همراه پدر مادر و برادرم حاضر بودم. او در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا آن زمان باور داشتید انقلاب به پیروزی برسد گفت: به غیر از امام هیچکس دیگری فکر نمی کرد به این زودی رژیم حاکم ساقط و جمهوری اسلامی حاکم شود. وجود ارتش قوی و ساواک و حمایت های خارجی که از رژیم پهلوی می شد، تصور پیروزی زودهنگام را از همه گرفته بود اما امام با ژرف نگری که داشت هرچقدر برخوردها خشن تر می شد ایشان مصمم تر می شد و تصمیم های بهتری می گرفت.

سلطانی فر سپس در پاسخ یه این سوال که یک جوان ۱۹ ساله آن زمان چه مطالباتی داشت که به فکر مبارزه و جهاد افتاد گفت: در ارتباطی که درون دانشگاه با سایر فعالان سیاسی داشتیم نا برابری ها، بی عدالتی ها، رفتارهای نامناسب و اختناق و دیکتاتوری ها مهم ترین موارد اعتراض بود. رژیم توتالیتر شاه با اعمال خشن ترین روش ها می خواست حاکمیت خود را حفظ کند. بی عدالتی ها، بی بند و باری و وابستگی به خارجی ها فاصله نظام از مردم را روز به روز بیشتر و پل های پشت سر رژیم پهلوی را خراب کرده بود. تمام شهرهای کوچک و نقاط مرزی فاقد امکانات اولیه برای مردم و تجمع امکانات در تهران و شهرهای بزرگ بود و همچنین نادیده گرفتن فرهنگ و باورهای مذهبی مردم و مقابله با آن، مردم را به نقطه انفجار رساند. هر نهضتی برای پیروزی به سه عنصر رهبری، ایدئولوژی و نیروی مردمی نیاز دارد که با اتکا به این سه مورد پیروزی بزرگ انقلاب اسلامی به دست آمد.

وزیر  ورزش و جوانان در ادامه با اشاره به تجربه کردن دو فضای قبل و بعد از انقلاب و میزان موفقیت در خصوص انتقال نتایج و دستاوردهای انقلاب به نسل جدید گفت: ما در درجه اول باید ارزش های انقلاب را به نسل جدید انتقال دهیم نه دستاورد ها را. اگر باورهای انقلاب را بتوانیم به نسل جدید انتقال دهیم آن وقت خیالمان راحت است که این نظام توسط نسل جدید می تواند حفظ و حراست و مدیریت شود. کار انتقال قدرت از نسل قدیم به نسل جوان به مرور در حال انجام است و در این فرایند دستاوردها هم باید منتقل شود. ممکن است جوان امروزی بی عدالتی های قبل از انقلاب را ندیده باشد و الان ارزیابی و مقایسه درستی نداشته باشد ولی من به عنوان کسی که هر دو فضا را تجربه کردم امروز می بینیم که دستاوردهای بسیار خوبی در مباحث رفاهی، ارتباطات، بهداشت و درمان، آموزش، انرژی، تولید و اشتغال داریم که با گذشته قابل قیاس نیست. الان از نظر ذخایر ارزی رتبه ۱۷ را دارا هستیم. همچنین ما هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا، هفت یا هشتمین قدرت هسته ای دنیا، از نظر نانوتکنولوژی رتبه ۶ یا ۷ دنیا و از نظر توان نظامی نیز از قدرت های برتر هستیم.

سلطانی فر سپس به دستاوردهای مهم نظام اشاره کرد و به تشریح دو نقطه مهم تاریخی پس از انقلاب پرداخت و افزود:‌ در ۲۰۰ سال گذشته هر منازعه نظامی که با خارجی ها داشتیم نتیجه ای جز شکست و سرافکندگی و از دست دادن خاک کشور نداشت. ۴۰ درصد از خاک ایران طی ۱۳ سال و در دو جنگ با روس ها حدود ۲۰۰ سال قبل از دست رفت. بعد از ۲۰۰ سال شکست، در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران وارد جنگی شدیم که در همان ۳ ماه اول ۱۵ هزار کیلومتر خاک کشور به علاوه ۷۰ شهر و ۱۰۰۰ روستا به تصرف دشمن درآمد. اما با اتکا به نیروی مردمی در مقابل دشمنی که از طرف تمام قدرت های دنیا حمایت می شد یک وجب از خاک کشور کم نشد و پس از ۲۰۰ سال، اقتدار نظامی ایران زیر سایه نظام جمهوری اسلامی به رخ کشیده شد.

سلطانی فر در ادامه این گفتگو با اشاره به برگزاری کنگره ملی مدیریت امور جوانان در بهمن ماه گفت: انتقال قدرت از نسل قبلی به نسل جوان باید همزمان با انتقال باورها و ارزش ها و تجربیات این دوره های سخت و طلایی باشد. اگر توانستیم این کار را انجام دهیم آن وقت مطمئن می شویم مدیریت فرایند توسعه کشورمان به خوبی انجام شده است. همه این نشست ها با چنین اهدافی برگزار می شوند. اواخر آذر ماه هم در نشست مشترک جوانان با چند وزیر، بنده و سه عضو دیگر دولت به انتقادات و سوالات جوانان منتخب کشور پاسخ و توضیح دادیم و در کنگره ملی مدیریت امور جوانان هم محور همه فعالیت ها انتقال تجربه های مدیریتی به جوانان با حضور مدیران ستادهای ساماندهی امور چوانان و سازمان های مردم نهاد بود.

وزیر  ورزش و جوانان در پایان در پاسخ به این سوال که چرا در برنامه کاری اش سفرهای استانی زیادی دارد گفت:‌ ۵۰ درصد کار مدیریت به نظر من نظارت، بازرسی و پیگیری امور است و به همین دلیل به سفرهای استانی می روم تا از نزدیک به همه مسائل و مشکلات استان ها نظارت داشته باشم و پیگیر امور مهم باشم.

نظر شما